معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش استان اردبیل:

زنگ انقلاب 14 بهمن در مدارس استان اردبیل نواخته می‌شود

اردبیل (پانا) - معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر و ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره ) به میهن اسلامی زنگ انقلاب 14 بهمن ماه در مدارس استان اردبیل نواخته می‌شود.

کد مطلب: ۷۰۶۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد

مصطفی کافی راد در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران واصحاب رسانه در تبیین برنامه‌های دهه فجر در قالب کمیته دانش‌آموزی و فرهنگیان در اردبیل اظهار کرد: رویکرد برنامه‌های ما در کمیته دانش‌آموزی و فرهنگی دهه فجر مختص دانش‌آموزان و فرهنگیان است که با رویکرد دانش‌آموزمحوری، دانش‌آموز یاوری و دانش‌آموز باوری در ایام‌الله دهه فجر با حضور پرشور معلمان و دانش‌آموزان در قالب‌های مختلف برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها در 24 عنوان و با پنج هدف تعریف شده در دهه مبارک فجر در مدارس استان اردبیل برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا با محوریت خود دانش‌آموزان و اولیای آنها و با راهبری و هدایت معلمان و مدیران مدارس بتوانیم برنامه‌های نشاط آفرین در ایام‌الله دهه فجر در مدارس برگزار کنیم تا همه دانش‌آموزان با بهره‌گیری از این برنامه‌ها بتوانند با اهداف انقلاب اسلامی و پیام اصیل آن آشنا شوند.

معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش استان در تبیین اهداف برنامه‌های تعریف شده دهه فجر بیان کرد: انتقال پیام‌های انقلاب اسلامی و معرفی دستاوردهای این نظام ارزشمند در ابعاد مختلف به دانش‌آموزان و نسل جوان یکی از این محورهای اساسی است که قطعا با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و ورزشی و علمی در مدارس سعی می‌کنیم تا این پیام راستین را به نسل جوان و نوجوان منتقل کنیم.

کافی راداستفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی به ویژه سازمان دانش‌آموزی، پیشتازان، بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، هلال احمر و کانون مشاوره را یادآور شد و افزود: از جمله اهدافی که در برگزاری این برنامه‌ها دنبال می‌کنیم جلی مشارکت اولیا و همکاران فرهنگی در کنار دانش‌آموزان است تا این برنامه‌ها شکل عملیاتی به خود بگیرد.

وی گفت: آنچه برای ما مهم و حیاتی به نظر می‌رسد بازخوانی پیام انقلاب اسلامی با تاکید بر سه شعار اصلی انقلاب استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است تا این پیام اصیل انقلاب به نسل‌های آینده منتقل شده تا بر همین اساس محوریت حفاظت و صیانت از این شعار اصیل فراهم آید.

معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش استان با اشاره به مردمی بودن انقلاب و واگذاری امور به نسل جوان با درایت امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: باید در همه عرصه‌ها از ظرفیت و توان جوانان استفاده کنیم چرا که هر قدر زمینه حضور جوانان و نوجوانان در عرصه‌های مختلف فراهم آید کار با بهترین و عالی‌ترین شکل تداوم می‌یابد.

کافی رادچهارمین هدف را در برگزاری برنامه‌های دانش‌آموزی تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در مدارس برای تمام دانش‌آموزان اعلام و بیان کرد: ما در قالب نمایشگاه‌ها و مسابقات مختلف سعی داریم تا این دستاوردهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، علمی و ... را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

دبیر کمیته دانش‌آموزی و فرهنگیان ستاد دهه فجر استان اردبیل ادامه داد: با توجه به اینکه 12 بهمن با روز پنجشنه مصادف شده که در این روز فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در مدارس تعطیل است مقرر شد تا زنگ انقلاب روز 14 بهمن در تمامی مدارس استان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به صدا درآید.

کافی راداظهار کرد: به صورت نمادین زنگ انقلاب در ساعت 9 و 33 دقیقه صبح روز شنبه 14 بهمن ماه در سالن شهید دیرین به صدا درخواهد آمد.

وی از اجرای سرود همگانی و مراسم صبحگاهی در تمامی مدارس خبر داد و گفت: سرودهای مختلف به همراه برنامه‌های فرهنگی و هنری در گرامی داشت ایام پیروزی انقلاب در مدارس برگزار خواهد شد.

معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش استان از برپایی نمایشگاه مدرسه‌ای با حضور پرشور دانش‌آموزان در قالب بچه‌های انقلاب و تبیین دیدگاه‌های امام راحل در باب چیستی و چرایی شکل‌گیری انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: ما پیروزی انقلاب اسلامی را مدیون رشادت‌های امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدایی می‌دانیم که در راس آنها یاد و خاطره 36 هزار شهید دانش‌آموز و 5 هزار شهید فرهنگی در این ایام گرامی داشته خواهد شد.

کافی راد اضافه کرد: ما با استفاده از ظرفیت همکاران و همراهی دانش‌آموزان سعی خواهیم کرد تا پیام انقلاب را با زبان تاثیرگذار به دانش‌آموزان منتقل کنیم و در کنار آن جشن‌های انقلاب در مدارس با شور و نشاط خاص و همچنین برپایی نمایشگاه کتاب و اهتمام به امر مطالعه را به همراه تجلیل از دانش‌‌آموزان ممتاز عرصه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی، هنری و قرآنی شاهد خواهیم بود.

وی غبارروبی و زیارت مزار شهدا را به همراه حضور دانش‌آموزان و معلمان در میعادگاه‌های نماز جمعه، برگزاری مسابقات موضوی فرهنگی و هنری، نشست‌ها و گفتمان‌های تبیینی با محوریت من انقلابی هستم، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در مدارس متوسطه دوره اول و دوم را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این دهه اعلام کرد.

معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش استان افزود: در این ایام تلاش خواهیم کرد تا در قالب کرسی‌های آزاداندیشی دانش‌آموزان سوالات و برخی گره‌های ذهنی خو را در باب انقلاب اسلامی و نهضت امام راحل بیان کرده و مسئولان مرتبط نیز به این سوالات پاسخی شفاف دهند که این خود زمینه اعتمادآفرینی بیشتر را فراهم خواهد کرد.

کافی راداز برگزاری مسابقه فرهنگی و هنری در بستر فضای مجازی و اعطای جایزه به دانش‌آموزان برتر خبر داد و گفت: برپایی نمایشگاه عکس و پوستر، نصب تصاویر شهدای دانش‌آموز، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، نورافشانی و آذین‌بندی جلوی مدارس، پذیرایی از دانش‌آموزان، اولیا و معلمان و تکریم خانواده‌های شهدا و همچنین اجرای مسابقه فرهنگی و هنری با محوریت سبک زندگی ایرانی و اسلامی در این ایام پیش‌بینی شده است.

وی گفت: در ایام‌الله دهه فجر برای همکاران اداری و فرهنگیان ناحیه یک و دو مسابقه احکام با هدف انتقال پیام ارزشی و حیاتی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد تا جوایزی نیز به شرکت‌کنندگان تقدیم شود.

معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش استان نقطه اوج برنامه‌ها را حضور پرشور فرهنگیان و دانش‌آموزان در راهپیمائی یوم‌الله 22 بهمن اعلام و خاطرنشان کرد: قطعا با حضور حماسی و انقلابی در این راهپیمائی عظیم سعی خواهی کرد تا انقلاب اسلامی را در برابر توطئه‌های دشمنان مورد حفاظت و صیانت قرار دهیم تا اجازه داده نشود که این انقلاب 40 ساله مورد طمع و توطئه دشمنان قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار