شوراهای اسلامی کار، نقشِ ایجادِ تعامل بین کارفرمایان و مجموعه ی کارگری را فعال تر ایفا کنند

کرمان (پانا) - فرماندار شهرستان کرمان در جلسه کمیسیون کارگری شهرستان با اشاره به مشکلات معیشتی کارگران گفت : وضعیت اقتصادی و مالی کشور و رکود موجود سبب تاخیر در پرداخت حقوق برخی کارگران و اقشار زحمتکش جامعه شده است و بضاعت مالی اندک کارگران سبب می شود تحمل چند ماه عدم دریافت حقوق را نداشته ، اسباب نارضایتی آنها فراهم آید.

کد مطلب: ۷۰۶۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد

وی تصریح کرد : حق و حقوق کارگران باید توسط شوراهای اسلامی کارگری مورد پیگیری قرار گیرد تا بخشی از مسائل و مشکلات این قشر زحمت کش و آسیب پذیر مرتفع گردد.

بابایی در بخش دیگری از سخنانش افزود: شروع اعتراضات اخیر از ابتدا با خواسته های بحق مردم و مشکلات معیشتی صورت گرفت اما دشمنان نظام جمهوری اسلامی مسیر این اعتراضات را به سمت و سویی که اهداف پلید خودشان بود جهت دهی کردند تا مجموعه نظام زیر سوال برود که خوشبختانه با درایت و هوشیاری ملت این توطئه خنثی شد.

وی در ادامه تاکید کرد : دست اندرکاران و مدیران بایستی هم و غم شان این باشد که معوقات کارگران ، حتی المقدور تا پایان سال پرداخت شود تا مردم بتواند ایام پایانی سال را با آرامش خاطر بیشتری سپری کنند.

رییس کمیسیون کارگری شهرستان با بیان اینکه فلسفه شوراهای اسلامی کار ، ایجاد تعایل دوسویه بین مدیران وکارفرمایان با مجموعه ی کارگری است خواستار فعالیت بیشتر آنها شد و ابراز داشت : در برخی از مجموعه ها با تلاش شوراهای اسلامی کار ارتباط و درک متقابلی بین کارگر و کارفرما ایجاد شده است و می توان گفت در حقیقت کارگر و کارفرما به صورت شراکت کار می کنند.

وی اضافه کرد: ضریب سختی کار در برخی مشاغل باید بازنگری شود و این رسالت اداره ی کار تعاون ورفاه اجتماعی است که این موضوع را پیگیری می کند.

بابایی ادامه داد: ریشه یابی دقیق مشکلات کارگران و کارفرمایان می تواند کمک شایانی در حل مشکلات این گروه داشته شود.

فرماندار کرمان با بیان اینکه تعداد افراد شاغل در شرکت شهرکهای صنعتی در مقایسه باقبل بسیار کاهش داشته است گفت یکی از سیاست های تشویقی دولت برای کارفرمایان ، بحث کارورزی است که دولت متعهد شدهبه مدت شش ماه حق بیمه ی افرادی که به صورت کارورز به کار گرفته می شوند را به طور کامل پرداخت نماید و بعد از آن هم تا دو سال سهم بیمه ی کارفرما ، توسط دولت پرداخت می شود لیکن اطلاع رسانی خوبی در زمینه ی طرح کارورزی صورت نپذیرفته است.

وی افزود: هدف از طرح کارورزی ایجاد ارتباط بین کارفرما و متقاضیان کار است که اثرات مثبتی در اشتغال ایجاد خواهد کرد.

فرماندار کرمان گفت : متقاضیان اشتغال با ورود به سامانه کارورزی نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار