در گفت‌وگو با پانا

مرجانه گلچین: رعایت نکردن کپی رایت تاثیر مستقیمی بر زندگی هنرمندان دارد

تهران (پانا) - مرجانه گلچین، بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه وضع شغلی و معیشتی هنرمندان نیست تاکید کرد که کپی غیرمجاز محصولات فرهنگی نیز مزید بر علت شده و مشکلات این قشر را صد چندان کرده است.

کد مطلب: ۷۰۶۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد

گلچین در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه درباره قانون کپی‌رایت و مسائل پیرامون آن نیازمند بازنگری هستیم، تاکید کرد: مسئله‌ رعایت ندشن کپی‌رایت قطعاً در تحت تأثیر قرار دادن تولیدات سینمایی و تولیدات رسانه‌ای سهم دارد .

بازیگرمجموعه تلویزیونی «نفس‌گرم» بخشی از رعایت مالکیت معنوی را ناشی از ایجاد اطمینان دوطرفه میان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان محصولات فرهنگی دانست و اظهار کرد: اگر اثری که بیننده دریافت می‌کند، برایش جذابیت داشته باشد، برای حمایت از تولیدکننده‌ آن به خود اجازه نمی‌دهد که از کپی آن استفاده کند و این مسئله خود در بهبود وضعیت موجود مؤثر واقع خواهد شد .

بازیگر مجموعه تلویزیونی «سه دونگ سه دونگ» با بیان اینکه رعایت نکردن کپی رایت تاثیر مستقیمی بر زندگی هنرمندان دارد، ادامه داد: ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری صرفاً نباید به جمع‌آوری محصولات کپی غیرمجاز بپردازد. چراکه وقتی با وجود جمع‌آوری‌ها باز هم این وضع تکرار می‌شود، مشخص است که نباید فقط به برخورد توزیع کننده اکتفا کرد.

وی با تاکید بر اینکه نهادهای صنفی هنر باید متحد شوند، یادآور شد: نهادها و مسئولان در بخش‌های تئاتر، سینما، موسیقی و شعر باید متحد شوند تا بتوانند به نیرویی بازدارنده در برابر تهاجم به حق کپی‌رایت تبدیل شوند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار