معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان:

دومین همایش علمی دستاوردهای ورزش دانش آموزی کشور در سنندج برگزار می شود

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: استان کردستان برای دومین سال متوالی میزبانی برگزاری همایش علمی دستاوردهای ورزش دانش آموزی کشوری در شهر سنندج خواهد بود.

کد مطلب: ۷۰۶۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا کردستان، اولین نشست هماهنگی برگزاری دومین همایش علمی دستاوردهای ورزش دانش آموزی کشور با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت و اعضای انجمن علمی معلمان تربیت بدنی کردستان برگزار شد.

در این نشست که سعید بروجردی استاد تمام دانشگاه کردستان نیز حضور داشت؛ افشین خوش گوار، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان با اعلام این خبر، برگزاری اولین همایش علمی در سال گذشته را یک تجربه ارزشمند عنوان کرد و گفت: رضایتمندی کلی در کمیت و کیفیت دوره اول و تمایل و رغبت معلمان ورزش و اساتید برای تداوم اجرای آن، موجب شد که مجوز ها و موافقت های لازم جهت برگزاری دومین همایش علمی در ورزش دانش آموزی کردستان با محوریت اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان اخذ شود.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش ها و کارگاه های علمی در افزایش بنیه علمی و توانمند سازی علمی و عملی دبیران تربیت بدنی تاثیر بسزایی خواهد داشت؛ گفت: با توجه به تأکید مدیرکل محترم و اعضای شورای معاونین لازم است سمت و سو و جهت گیری همایش بیشتر و به صورت محسوس تر متوجه توسعه و رشد ورزش دانش آموزی شود و به همین دلیل استفاده و به کارگیری معلمان ورزش حوزه در بخش های علمی و اجرایی مدارس مد نظر است.

در ادامه این نشست بروجردی مهمان ویژه و رئیس اولین دوره همایش با اشاره به اجرای بسیار قابل قبول و مطلوب دوره اول، پتانسیل و ظرفیت انسانی و امکاناتی آموزش و پرورش در برگزاری رویدادهای علمی را ستود و گفت: عزم راسخ اداره کل آموزش و پرورش کردستان در برگزاری دوره دوم همایش نشانگر وجود دیدگاه علمی و استفاده از نظرات صاحبنظران برنامه های این مجموعه است و ما هم در دانشگاه های استان همچون سال گذشته آمادگی خود را در راستای مشارکت در این همایش اعلام می کنیم.

وی افزود: با توجه به تجربه سال گذشته، در دومین دوره بایستی نکات ضعف به حداقل برسد و با تعیین محورهای مناسب همایش و نیز تدارک کارگاه های جانبی در جهت منتفع شدن ورزش دانش آموزی کشور از نتایج این همایش حرکت کنیم.

بروجردی خاطر نشان کرد: استفاده از نیروهای تحصیل کرده آموزش و پرورش که در مقطع دکترا تحصیل می کنند و تجربه حضور در همایش ها و چاپ مقالات در نشریه های معتبری داشته اند، مد نظر برگزارکنندگان همایش خواهد بود.

اعضای انجمن علمی معلمان تربیت بدنی استان کردستان نیز به صورت جداگانه پیشنهادات خود مبنی بر فراهم کردن بخشی برای مشارکت دانش آموزان در همایش، به کار گیری توان علمی همکاران درون سازمانی، تأکید بر ارتباط مقالات و سخنرانی ها با درس تربیت بدنی و زنگ ورزش، در نظر گرفتن مکان مناسب برای برگزاری همایش و دعوت از اساتید برجسته تمام دانشگاه های کشور و تلاش برای چاپ مقالات برتر در نشریه های پژوهشی معتبر را ارائه کردند.

مقرر شد در جلسات بعدی محورهای همایش و تاریخ دقیق برگزاری همایش تعیین شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار