معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان :

رسالت روابط عمومی بیان صادقانه وارائه بازخورد عملکرد مدیران ازمنظرافکار عمومی است

معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان گفت :رسالت روابط عمومی ، بیان صادقانه و ارائه بازخورد عملکرد مدیران از منظر افکار عمومی است.

کد مطلب: ۷۰۶۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان ؛ حبیب اله خجسته پور در این نشست افزود : نگاه تبلیغاتی به روابط عمومی آسیبی جدی است و باید بین تبلیغات و روابط عمومی تفاوت قائل شد .

وی در ادامه به نقش موثر و سازنده روابط عمومی ها در ایجاد ارتباط و تعامل سازنده بین کارکنان درون سازمانی از یک طرف و مدیران و مردم ازسوی دیگر اشاره کرد و ادامه داد : روابط عمومی حلقه اتصال بین مدیران با درون و برون سازمان است .

خجسته پور تاکید کرد : روابط عمومی ها باید در سه مرحله تصمیم‌گیری مدیریت سازمان؛مرحله‌ی اجرای تصمیم و مرحله‌ی ارزیابی بازخورد تصمیمات سازمانی در افکار عمومی و انتقال بازخوردهای مثبت و منفی تصمیمات به مدیران سازمان مشاوره دهند .

وی در ادامه سخنان خود افزود : روابط عمومی بر خلاف تبلیغات که یک رابطه‌ی یک‌سویه است؛ ارتباطی دو سویه بین مردم و مسئولان است و تلاش می‌کند منافع سازمانی، منافع ملی و افکار عمومی را با هم لحاظ کند.

خجسته پور به بیان چارچوب های معمول در تلبیغات پرداخت و اضافه کرد : در تبلیغات دستکاری اطلاعات هست؛ اما در حوزه‌ی کاری روابط عمومی، واقعیت‌ها و عملکردهای منطبق با واقعیت به افکار عمومی منتقل می‌شود.

وی به گذر نگاه به روابط عمومی در گذر زمان اشاره کردو گفت : بر خلاف گذشته که نگاه به روابط عمومی نگاهی تبلیغ گرایانه یا توجیه گرایانه بود ؛روابط عمومی مدرن و پویا ‌، تحلیل‌گر و مخاطب پژوه است .

خجسته پور تصریح کرد :روابط عمومی یک مشاور کاربلد برای مدیریت سازمان است و می کوشد با رفع سوء تفاهمات، تفاهم متقابل بین مردم و مدیران ایجاد کند، .

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان ،صداقت در بیان و اطلاع رسانی را ضرورت کار روابط عمومی برشمردو تصریح کرد : اطلاع‌رسانی مبتنی بر صداقت در روابط عمومی اهمیت دارد ؛همانطوری که انتقادات ، نیازها و مطالبات افکار عمومی از سازمان را روابط عمومی به مدیران سازمان بی کم و کاست و مطابق با واقع انعکاس می دهد .

خجسته پور بر این نکته تاکید کرد که در تبلیغات با برجسته کردن یک موضوع تلاش می شود تا پیامی را به مخاطب القاء کنند و ادامه داد : روابط عمومی دنبال خبرگیری از مردم و ارائه بازخورد تصمیمات در سطح افکار عمومی و انتقال این بازخوردها به مدیران سازمان است.

وی عصر حاضر را عصر انفجار اطلاعات برشمردو تاکید کرد : در این عصر روابط عمومی هم تکنیک است و هم هنر و باید این تکنیک با هنر آمیخته شودو با رویکرد علمی و پژوهشی در دستور کار قرار گیرد .

خجسته پور اضافه کرد : در روابط عمومی پویا و کارآمد تلاش می شود تا تولید اخبار و اطلاعات براساس سلائق مخاطبان صورت ‌گیرد در حالی که در تبلیغات، چنین نیست و تلاش می شود تا پیامی خاص به مخاطبان القاء شود .

وی در ادامه تصریح کرد : روابط عمومی ناگزیر است که شناخت کاملی از محیط درون سازمانی و برون سازمانی داشته باشد و برای اثر گذاری بیشتر آستانه‌ی تحمل‌ و نقدپذیری خود و مدیران سازمان را بالا می‌برد.

وی تاکید کرد : اگر روابط عمومی تصویر درستی از بازخورد افکار عمومی به مدیران ارائه دهد ،قطعاً فرهنگ نقدپذیری مدیران را ارتقاء می دهد و به روند مثبت خدمات و عملکرد دستگاهها کمک شایان توجهی می کند .

گفتنی است که در نشست بعد از سخنان مدیر کل روابط عمومی استانداری لرستان ، مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی به بیان دیدگاههای خود در خصوص جایگاه و رسالت روابط عمومی و برنامه ریزی دستگاههای اجرایی برای باشکوه برگزارکردن ویژه برنامه سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و بیان دستاورد های دولت و نظام به مردم پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار