معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان

پاسخگويي مهمترین هدف بودجه ریزی بر مبنای عملکرد است

سنندج (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در جلسه ستادی مدیران استانداری گفت: پاسخگویی، مهمترین هدف بودجه ریزی بر مبنای عملکرد است.

کد مطلب: ۷۰۶۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد

حسین فیروزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در جلسه مدیران ستادی استانداری، که با 2 موضوع بودجه ریزی بر مبنای عملکرد و نظام برنامه ریزی سازمانی برگزار شد، اظهار داشت: بحث بودجه ریزی بر مبنای عملکرد از سال٨٢ در ادبيات برنامه ریزی کشور مطرح و قرار شد از سال هاى بعد بر این مبنا اقدام شود.
وی در توضیح بیشتر در خصوص این روش بودجه ریزی، گفت: در این روش لازم است فعاليتهاي سازمانى احصاء و قيمت تمام شده برای انجام هر فعاليت مشخص شود سپس با جمع بندی آن ها مجموع بودجه سالیانه محاسبه می شود.
فیروزی مهمترین هدف این نوع بودجه ریزی را پاسخگویی به مردم عنوان کرد و افزود: پاسخگویی يكي از ويژگى هاى سازمان هاى بهره ور است و کلیه دستگاه ها باید در قبال بودجه ای که دریافت می کنند، به ملت، دولت و مجلس پاسخگو باشند.
معاون استاندار شفاف سازی، سنجش عملکرد و افزایش کارایی، بهره وری و اثر بخشی را از دیگر اهداف بودجه ریزی بر مبنی عملکرد عنوان و خاطرنشان کرد: اهميت و ضرورت اين روش روشن است و زمان اجرای آن فرارسیده است؛ لذا دولت مصمم است ٣٠ درصد بودجه ٢٥ دستگاه اجرايى كه بودجه ساليانه آنها در شوراى برنامه ريزى و توسعه استان ها تصويب مي شود در بودجه سال ٩٧ بر مبناي عملكرد محاسبه شود و ظرف چند سال نظام بودجه ريزى بر مبناى عملكرد به صورت صد در صدى اجرا شود.
فیروزی در ادامه به اهمیت عملیاتی کردن نظام برنامه ریزی سازمانی و ایجاد داشبورد مدیریتی در استانداری نیز تاکید و اظهار داشت: مستند سازی در دنیای امروز جزو اصول بدیهی مدیریت است، بنابراین موضوعی با عنوان داشبورد مدیریتی، در وزارت کشور تعریف شده است که بر مبنای آن مدیران باید کلیه مسئولیت ها و وظایف و فعاليتهاى سازمانى در راستاى اهداف و برنامه هاى تدوين شده خود را به صورت مداوم رصد كنند و طبق آن عملکرد خود و مجموعه تحت مديريت را ارزيابي کنند.
وی اجرای این نظام برنامه ریزی را براي اولويت بندى و اختصاص زمان بسنده و كافى براي هر فعاليت و كمى كردن فعاليتها براي سنجش عملكرد سازماني مفيد دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار