برگزاری مسابقات کشتی آزاد دانش آموزان شهرستان قوچان

دبیر تربیت بدنی دبیرستان شاهد عرفان قوچان عنوان کرد: هدف نهایی برگزاری مسابقات کشتی، پرورش روحیه پهلوانی و تقویت اخلاق و منش اسلامی در دانش آموزان است.

کد مطلب: ۷۰۶۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، عباس رادمرد اظهار داشت: کشتی مجموعه ای از وضعیتهای حرکتی به سمت داخل، خارج و یا نگه داشتن حریف است. ارتباط بین این وضعیتهای بدنی با حریف، تشک و وضعیت کشتی گیر در فضا در واقع تعیین کننده وضعیت بدنی مورد نیاز کشتی گیر است. بعضی از وضعیت‌ها در کشتی، نسبت به وضعیتهای دیگر از کارآیی بیشتری برخوردار هستند. حفظ یک وضعیت خوب در کشتی از ضروریات این رشته به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: برای شرکت در رشته‌ی کشتی لازم نیست طرز استفاده از وسایلی مثل توپ، راکت و یا چیزهای دیگر را بدانیم. بدن کشتی گیر در این رشته تنها وسیله مورد نیاز است. بنابراین، هر الگو و وضعیت حرکتی باید به عنوان یک کل از مجموعه وظایف بدن تلقی شود. این وضعیت‌ها باید طوری فراگرفته شوند تا وضعیت مناسب برای بدن کشتی گیر در ارتباط با حریف او، تشک و مرکز ثقل بدنش حفظ شود.

رادمرد هدف نهایی مسابقات را پرورش روحیه پهلوانی و تقویت اخلاق و منش اسلامی در دانش آموزان عنوان کرد و افزود: نباید در این مسابقات کسب عناوین قهرمانی اهداف کلی و نهایی را تحت الشعاع قرار دهد.شادابی، نشاط ،طراوت و سلامت دانش آموزان ضامن تحقق ساحت تربیت بدنی و سلامت است.لذا به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، کارشناسی تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش قوچان یک دوره مسابقه کشتی آزاد در تاریخهای دوازدهم و سیزدهم بهمن ماه سالجاری در 3 رده سنی جهت انتخاب نفرات برتر شهرستان برگزارمی نماید.شایان ذکر اینکه نفرات برتر اوزان با نظر کمیته فنی در مسابقات قهرمانی استان عضو تیم منتخب کشتی شهرستان قوچان خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار