اجرای طرح تحول سلامت آبروی نظام را بیمه کرد

مدیر دانشکده علوم پزشکی نیشابور در جلسه ای با حضور امام جمعه، اعضای شورای اسلامی و معتمدین شهر خرو گفت: اجرای طرح تحول سلامت آبروی نظام را بیمه کرد

کد مطلب: ۷۰۶۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی . محسن عظیمی نژاد با تبریک میلاد حضرت زینب(س) خاطرنشان کرد: موضوع سلامت در آموزه های دینی و مسائل سیاسی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به اهمیت سلامت و امنیت افزود: مقوله سلامت بر امنیت تقدم دارد زیرا تا وقتی که نیروهای امنیتی سالم نباشند نمی توانند امنیت را برقرار کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه اضافه کرد: در مسائل سیاسی یکی از معیارهای توسعه یافتگی کشورها توجه به مقوله سلامت و تخصیص میزان درامد ناخالص ملی به حوزه سلامت است.

مدیر دانشکده علوم پزشکی نیشابور بیان داشت: در کشورهای پیشرفته ۱۰تا۱۵ درصد از تولید ناخالص ملی را برای حوزه سلامت اختصاص می دهند و این میزان در کشور جمهوری اسلامی ایران قبل از دولت یازدهم ۴تا۵ درصد بود که در دولت یازدهم این میزان به ۷ درصد رسید که نشاندهنده تحول عظیمی در حوزه سلامت بود.

محسن عظیمی نژاد با بیان اینکه میزان پرداختی مردم قبل از اجرای طرح تحول سلامت در بیمارستانهای دولتی ۳۷ درصد بود تصریح کرد: با اجرای طرح تحول سلامت در دولت یازدهم این میزان در حال حاضر به ۷ درصد رسیده است و تمام اینها خدماتی است که باید به آنها توجه کرد و به نیکی از آنها یاد کرد زیرا که طرح تحول سلامت باعث افزایش رضایت مردم شده و نقطه عطفی در راستای بازگرداندن اعتماد مردم به نظام و بیمه نمودن نظام شده است. لذا حمایت از وزارت بهداشت برای تامین منابع مالی پایدار این خدمات ارزشمند مورد انتظار خدمتگزاران مردم در حوزه سلامت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار