شهردار اردبیل:

دفع سنتی زباله، دیگر به مصلحت شهر نیست

اردبیل (پانا) - با توجه به خطرات زیست محیطی و آلودگی های ناشی از زباله های تولید شده ضروری است وضعیت زباله اردبیل هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

کد مطلب: ۷۰۶۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد

حمیدلطف اللهیان در جلسه شورای شهراردبیل اظهار کرد: دفع سنتی زباله در اردبیل به مصلحت شهر نیست و باید زباله‌های اردبیل در مراحل تولید، تفکیک، جمع‌آوری و دفن به شکل مدرن تعیین تکلیف شود .

وی با بیان این که در شهر اردبیل با جمعیتی بالغ بر 530 هزار نفر روزانه بیش از 350 تن زباله جمع‌آوری می‌شود افزود: ضروری است جمع‌آوری و تفکیک و دفن زباله‌ها از شکل سنتی عبور کرده و مدیریت آن‌ها به صورت مدرن انجام شود .

شهردار اردبیل ادامه داد: شایسته است مدیریت تفکیک و دفن زباله اردبیل به مطالعه دقیق و کارشناسی پرداخته و برای بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز اقدام به کار علمی و پژوهشی کند .

وی اضافه کرد: مطالعات جامعی بر کمیت و کیفیت وضعیت زباله اردبیل انجام شده و با توجه به خطرات آلودگی لازم است هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف طرح کمپوست و تولید برق از زباله اقدام شود .

شهردار اردبیل به استفاده از مشاور در خصوص کمپوست و تولید برق از زباله تأکید کرد و گفت: انتخاب مشاور ایرانی در این زمینه اقدام مناسبی است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار