برگزاري نشست تخصصی برنامه انسداد مبادی بیسوادی در سيستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) - نشست تخصصی برنامه انسداد مبادی بیسوادی با پژوهشگران طرح تبیین بازماندگی از تحصیل کودکان در ایران، با حضور معاون آموزش متوسطه، روساي ادارات داخلي آموزش متوسطه و ابتدايي اداره كل آموزش‌وپرورش سيستان و بلوچستان برگزار شد.

کد مطلب: ۷۰۵۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد

معاون آموزش ابتدايي اداره كل آموزش‌وپرورش سيستان و بلوچستان هدف از برگزاری این جلسه را شناسایی عوامل و شیوه های پیشگیری از ترک تحصیل وجذب کودکان بازمانده از تحصیل به نظام آموزشی عنوان کرد

زهرا برهان‌زهی گفت: شناسایی،جذب وآموزش کودکان بازمانده از تحصیل یکی از مهمترین اولویت‌های کاری معاونت آموزش ابتدایی استان است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل اظهار افزود: موضوع کودکان وآسیب‌هایی که آنهارا تهدید می‌کند یک موضوعي بین‌المللی است که باید بیش از پیش درسطح دولت‌ها و جامعه بین‌المللی مورد توجه قرارگیرد.

وی بااشاره به این که بر اساس سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری کلیه دستگاه‌های مسئول، موظف به برنامه‌ریزی منسجم و عملیاتی هستند، خاطرنشان کرد: تلاش دولت تدبیروامید و آموزش‌وپرورش استان براین است تا بتوانند با ورود جدی و عمیق بر این مهم شرایط مناسبی در جهت گسترش سواد در جامعه وجذب حداکثری کودکان بازمانده از تحصیل و تارک تحصیل ایجاد شود.

برهان‌زهی بابیان این که اجرای این طرح وطرح های مشابه آن نیازمند ورود بخش ها وسازمان های مردم نهاد است، افزود: باتوجه به حجم گستردگی این کار، باید تمامی دستگاه‌های فرهنگی باورود جدی و عملیاتی خود،آموزش‌وپرورش را در جذب، آموزش ونگهداشت کودکان بازمانده از تحصیل یاری دهند.

درادامه رخشانی، معاون آموزش متوسطه استان اظهار كرد: آموزش وپرورش استان برای شناسایی وجذب کودکان بازمانده از تحصیل با مراجعه به همه روستاها ،خانه به خانه و صحبت با اولیای دانش آموزان، حداکثر تلاش خود را بری جذب، آموزش و نگهداشت کودکان بازمانده از تحصیل داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار