مدیرکل شوراهای آموزش و پرورش: آموزش و پرورش هم ابزار و هم هدف توسعه است

تهران (پانا) - مدیرکل شوراهای وزارت آموزش و پرورش در همایش گرامی داشت هفته شوراهای آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، آموزش و پرورش را هم ابزار و هم هدف توسعه خواند.

کد مطلب: ۷۰۵۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، رسول پاپایی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش هدف غایی توسعه به شمار می رود، اظهار کرد: شوراهای آموزش و پرورش در تمامی جوامع دنیا رکن اصلی توسعه محسوب می گردد.

وی آموزش و پرورش را هم ابزار توسعه و هم هدف توسعه دانست و افزود: امروزه نگاه مردم دنیا در سطح کلان جهانی دیگرفقط آموزش و پرورش عمومی و صرف خواندن و نوشتن نیست و بلکه کیفیت در آموزش را بسیار مورد توجه قرار داده اند.

پاپایی با تاکید بر این که هر کجا بحث کیقیت پیش می آید به سرمایه گذاری بیشتری نیاز است تصریح کرد: مشارکت سه ارزش اصلی در درون خودبه همراه دارد که از جمله آنها شرکت در سرنوشت، تمرکزگریزی و نظارت پذیری می باشد که امروزه باعث شده در دنیا مورد توجه جدی قرار گیرد.

مدیر کل شوراهای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مبحث مشارکت هنوزدر کشور به شکل جدی نهادینه نشده است یادآورشد: تدوین نظام جامع مشارکت با پیشنهادات و نظرات ارزنده کارشناسان متخصص و اساتید دانشگاه باید طراحی شد که قدمهای ارزنده ای در این راستا برداشته شده است .

پاپایی در پایان مترقی ترین قانون در صد سال اخیر به گفته کارشناسان را قانون شوراها دانست و خاطرنشان کرد: شورای آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران از جایگاه بسیار ارزنده ای در سطح کشور برخوردار است که بی شک حاکی از تلاش بی وقفه رییس و اعضای شورای آموزش و پرورش این استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار