مظفر، وزیر اسبق آموزش‌و‌پرورش: برای مدرسه بودجه و پست سازمانی تصویب شود

تهران (پانا) - وزیر اسبق آموزش‌و پرورش با ارائه پیشنهاد تصویب بودجه برای مدارس، تاکید کرد که وزارت آموزش‌وپروش را باید درمانگاه تمام دردهای کشور دانست.

کد مطلب: ۷۰۵۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد

حسین مظفر در گردهمایی مدیران کل ادوار آموزش‌وپرورش که امروز ۴ بهمن ماه در باشگاه فرهنگیان برگزار شد اظهار کرد: آموزش‌وپرورش درمانگاه اصلی تمام دردهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور است.

وی ادامه داد: اگر به توسعه پایدار اعتقاد داشته باشیم درمی‌یابیم انسان محور، هدف و ابزاز توسعه است و توسعه به دست انسان و برای او محقق می‌شود.

مظفر بیان کرد: بستر و زمینه اصلی پرورش انسان‌های توسعه یافته آموزش‌وپرورش است و به همین دلیل بسیاری از کشورها برای توسعه از آموزش‌وپرورش آغاز کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: به جرات می‌توان گفت که آموزش‌و‌پرورش هنوز مساله اصلی دولتمردان نیست. آموزش‌وپرورش نقش اصلی را در توسعه کشور دارد اما در برنامه توسعه برای آن سهم اندکی دیده می شود.

مظفر گفت: بالاترین مبانی نظری و تئوریک درباره اهمیت آموزش‌وپرورش را در کلام و گفتار مسئولان می‌شنویم اما فاصله زیادی بین مبانی تئوریک و رفتارهای عملی وجود دارد.

وزیر اسبق آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش را مسائل فراسازمان احاطه کرده است، بیان کرد: کار تعلیم و تربیت کار دشواری است پیشنهاد می کنم برای مدرسه بودجه پیش‌بینی و تصویب شود همچنین یک پست سازمانی برای مدارس مشخص شود تا مدارس استقلال داشته باشند.

مظفر با بیان اینکه باید مدارس را خط مقدم فعالیت‌ها قرار دهیم، تصریح کرد: عزم ملی مردم و مسئولان برای مشارکت و کمک به آموزش‌وپرورش ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار