مرحله اول المپیادهای علمی دانش آموزی با شرکت یک هزارو 671نفر برگزار شد

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در بازدید از حوزه برگزاری اولین مرحله المپیادهای علمی دانش آموزان از شرکت یک هزارو 671 داوطلب در این المپیاد خبر داد .

کد مطلب: ۷۰۵۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان ، خدانظر دریکوند با اعلام این خبر افزود : این المپیادها در 8گروه نجوم و اختر فیزیک ، رایانه ،فیزیک ، شیمی ،سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی ، زیست شناسی ،ریاضیات و ادبی از تاریخ سوم لغایت 6بهمن در شهرهای خرم آباد ،دورود ، بروجردو کوهدشت برگزار می شود .

وی خاطر نشان کرد : دانش‌آموزان علاقه‌مند با رعایت شرایط مندرج در بخشنامه در یک یا چند آزمون مورد علاقه خود ثبت‌نام کرده اند.

دریکوند ادامه داد : از تعداد یک هزارو 671داوطلب شرکت کننده در این المپیاد 44داوطلب در المپیاد نجوم و اختر فیزیک ، 65داوطلب در المپیاد رایانه ، 125داوطلب در المپیاد فیزیک ، 364داوطلب در المپیاد شیمی ، 94داوطلب در المپیاد سلولهای بنیادی ، 528داوطلب در المپیاد زیست شناسی ، 172داوطلب در المپیاد ریاضیات و 279داوطلبی هم در المپیاد ادبی شرکت کرده اند .

دریکوند در پایان به آمار شرکت کنندگان شهرستان ها و مناطق اشاره کرد و افزود : شهرستان بروجرد با 777داوطلب ، ناحیه دو شهرستان خرم آباد با 406داوطلب ، ناحیه یک شهرستنان خرم آباد با 181داوطلب ، شهرستان دورود با 155داوطلب ، شهرستان کوهدشت با 60داوطلب ، شهرستان الیگودرز با 31داوطلب ، شهرستان نورآباد با 29داوطلب ، شهرستان پلدختر با 19داوطلب ، شهرستان الشتر با 6داوطلب ، منطقه معمولان با 4داوطلب و شهر رومشکان هم با 3داوطلب به ترتیب بیشترین و کمترین شرکت کننده را داشته اند .

گفتنی است که در این دیدار روسای ادارات سنجش و روابط عمومی ، مدیر کل آموزش و پرورش لرستان را همراهی کردند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار