همراه با شهدا؛

زندگی نامه شهید مختار احمدزاده

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید مختار احمدزاده از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

کد مطلب: ۷۰۵۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید مختار احمدزاده یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید؛

شهید مختار احمدزاده در سال 1341 در شهرستان ارومیه در یك خانواده مذهبی و متوسط دیده به دنیا آمد. دوران تحصیلی ابتدایی را در زادگاه خود و راهنمایی و دبیرستان را در شهرستان مشهد به پایان رساند و در كنار تحصیل هزینه امرار معاش خانواده را نیز تأمین می نمود.

فردی مذهبی و متدین بود و علیه رژیم طاغوت مبارزه می كرد. دو بار توسط رژیم دستگیر و شكنجه شد و با شروع انقلاب شكوهمند اسلامی همراه با مردم مسلمان و انقلابی در راهپیمایی ها شركت می نمود.

بعد از پیروزی انقلاب به عضویت سپاه پاسداران درآمد و عاشقانه به انجام وظایف محوله می پرداخت و همیشه داوطلبانه عازم جبهه های حق علیه باطل می گردید. وی در چندین عملیات زخمی شد ولی پس از بهبودی و گذراندن دوران نقاهت مجدداً عازم جبهه ها می شد.

شهید مختار احمدزاده در تاریخ 1361/2/18 در عملیات بیت المقدس در جریان آزادسازی خرمشهر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار