آغاز فعالیت سامانه پایش کسب و کار در ایلام

معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی بر لزوم ضابطه مند کردن روند صدور مجوزهای سرمایه گذاری در کشور تاکید کرد.

کد مطلب: ۷۰۴۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام، حسین میرشجاعیان حسینی، در جلسه راه اندازی سامانه کسب و کار در ایلام، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید از ابتدای شکل گیری تلاش کرد ساختارهای غلط اقتصادی را اصلاح کند، از تصدی گری بخش دولتی کم و از بنگاه داری خارج و امور را به صاحبان اصلی آن یعنی فعالان اقتصادی بسپارد.

وی، تصریح کرد: یکی از اصلی ترین پیش نیازهای این امر اصلاح ساختار اداری کشور و کم کردن بروکراسی به منظور ایجاد سهولت در صدور مجوزهای سرمایه گذاری برای فعالان داخلی و خارجی است.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی، یادآور شد: به علت تعدد مراکز ، روند تصمیم گیری در کشور کند است و این وضعیت مانعی برای رشد و توسعه اقتصادی شده است.

میرشجاعیان، بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات حوزه اقتصادی کشور ضابطه مند نبودن بسیاری از روندهای مجوز صدور سرمایه گذاری است که باید اصلاح شود.

وی، گفت: کاهش شدید منابع درآمدی این دولت را با چالش جدی روبرو کرد ولی تلاش شد در سایه توافق برجام زمینه سازی برای حضور شرکت های بین المللی در بازار ایران فراهم شود و امیدواریم بتوانیم بیش از این از این موقعیت استفاده کنیم.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی، خاطرنشان کرد: دولت در سال های اخیر مهم ترین برنامه خود را ایجاد ثبات و آرامش در بازار تعیین کرد تا از ایجاد شوک و فشار به مردم و تولیدکنندگان در ا ثر بالا رفتن بی رویه قیمت ها جلوگیری شود.

قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام نیز در این نشست، گفت: امروز یکی از مشکلات جامعه بیکاری بسیاری از جوانان به ویژه تحصیلکردها است و یکی از راه های اشتغال آنان سرمایه گذاری بخش خصوصی و اشتغال در بخش های فناوری و دانش بنیان است که باید همه تلاش کنیم زمینه را برای حضور جوانان در بخش های خصوصی و سرمایه گذاری فراهم کنیم.

وی، با تاکید بر اینکه بروکراسی اداری باید کاسته شود که مشکلات زیادی را پیش روی مردم ایجاد کرده است، افزود: مدیران دستگاه های اجرایی باید حذف بروکراسی اداری، پیگیر امورات مردم باشند تا از مراجعه متعدد افراد به ادارات کاسته شود، تعهد کاری و احساس مسئولیت مدیران دستگاه های اجرایی از مطالبات به حق مردم است.

استاندار ایلام، خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنند با همگرایی در جهت رفع مشکل مردم گام بردارند و استان ایلام با وجود منابع غنی نفت و گاز، مرز، فرصت اربعین حسینی، اجرای طرح سامانه گرمسیری و گردشگری در مسیر توسعه قرار گیرد که نیازمند عزم همه مسئولان است.

گفتنی است، در این نشست سامانه پایش کسب و کار برای مدیران دستگاه های اجرایی تشریح شد و شرکت کنندگان در این نشست با نحوه اجرای آن در دستگاه های اجرایی استان آشنا شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار