جلسه شورای آموزش‌وپرورش میانه

‍ امام جمعه میانه: آموزش‌‍‌وپرورش می‌تواند در پرورش کارآفرینان آینده کشور نقش موثر داشته باشد

میانه (پانا) - امام‌جمعه میانه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش این شهرستان دستگاه تعلیم و تربیت را دارای نقشی مؤثر در پرورش‌کار آفرینان آینده کشور دانست.

کد مطلب: ۷۰۴۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی معاونت اداره کل و مدیریت آموزش‌وپرورش میانه ، حجت الاسلام محمدی گفت : بحث کار آفرینی و توسعه آن از مهمترین مسائل پیش روست و باید مورد توجه ویژه مسئولین قرارگیرد، نباید داشته های خود را دست کم بگیریم بلکه با اعتماد و باور قابلیت های بومی و تکیه بر توانمندی های داخلی، باید در تقویت توانمندی های تولید ملی و افزایش فرهنگ مصرف کالای داخلی قدم برداریم.

امام جمعه میانه ادامه داد: آموزش پرورش به عنوان اصلی ترین متولی امر آموزش و پرورش میتواند هم در پرورش کار آفرینان آینده این کشور نقش موثر داشته باشد و هم با ترویج فرهنگ مصرف کالای داخلی در بین دانش آموزان این فرهنگ را در جامعه فراگیر کند برای مثال، میتوانیم از پتانسیل هنرستان های فنی و کار دانش علاوه بر توسعه مهارت های کار آفرینی در بحث تولید و خود کفایی در بومی سازی صنایع استفاده کنیم، به بیانی دیگر توجه به تولید و کار آفرینی در آموزش و پرورش و استفاده از پتانسیل بالای آن میتواند راه برون رفت از معضل بیکاری و دیگر معضلات باشد .

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ویژه میانه نیز در این جلسه گفت: طرح تحول سند آموزش و پرورش به مثابه طرح های کلی و بزرگ دیگر مورد تایید و حمایت دولت جاری می باشد و شورای آموزش و پرورش بعنوان یکی از ظرفیتهای مهم برای برنامه ریزی این طرح در حوزه آموزش و پرورش است .
مشایخی هویت بخشی به دانش آموزان هنرستانی در جهت باور خود و مهارتهایشان را از اولویتهای اصلی این طرح عنوان نموده وافزود: باید بنا به تاکید مقام معظم رهبری به توسعه مهارتها ی دانش آموزان در کنار دیگر امور ارزش و بها دهیم .

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت منطقه نیز در این جلسه گفت: قانون شوراهای آموزش و پرورش تجلی مشارکت مردم و مسئولان در امر مقدس تعلیم و تربیت است وعمومی کردن مسائل آموزشی و پرورشی، تمرکز زدایی و تفویض اختیار فلسفه وجودی شورای آموزش و پرورش است .

ساجدی فر در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به جشن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت : برای برگزاری مراسم و برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، آموزش و پرورش منطقه، با رویکرد کیفیت بخشی و نو آوری برنامه ریزی کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار