طرح "محیط‌ یاران پیشتاز" در استان سمنان اجرایی می شود

مشاور رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان با اشاره به اهمیت توجه به حضور بیشتر دانش‌آموزان در اجتماع از اجرای طرح "محیط‌ یاران پیشتاز" در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۴۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، محمدرضا خزر، ظهر امروز در نشستی که با حضور رئیس سازمان دانش‌آموزی و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: این طرح برای نخستین‌بار در استان سمنان و با ابتکار سازمان دانش‌آموزی این استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه "محیط یاران پیشتاز" اهداف طرح ملی یاران مدرسه را محقق می‌کند، اضافه کرد: امروز دانش‌آموزان به ایفای نقش بیشتر در عرصه‌های مختلف اجتماعی برای حضوری تأثیرگذارتر در آینده کشور نیاز دارند و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی استان سمنان برای تحقق همین هدف مهم است.

مشاور رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان اجرای طرح‌هایی این دست و اعطای نقش به دانش‌آموزان را زمینه‌ساز مسئولیت‌پذیری بیشتر آنان و فرهنگ‌سازی در جامعه آینده کشور دانست و افزود: امروز باید برای ایجاد فرهنگ‌های مثبت در جامعه و جریان‌سازی اجتماعی از مدرسه و دانش‌آموزان آغاز کرد.

خزر، وجود 28 هزار دانش‌آموز پیشتاز در سازمان دانش‌آموزی استان سمنان را ظرفیتی کم‌نظیر در این استان عنوان و خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان عضو سازمان دانش‌آموزی هم تأثیرپذیر و هم تأثیرگذارند و این مهم می‌تواند در ایجاد فرهنگ‌های خوب در جامعه بسیار مؤثر باشد.

وی با تأکید بر اینکه طرح محیط یاران پیشتاز دانش‌آموزان عضو سازمان دانش‌آموزی را دوستدار و حافظ طبیعت و محیط زیست بار می‌آورد، عنوان کرد: سازمان دانش‌آموزی استان سمنان آمادگی دارد از همین امسال اجرای این طرح مهم را برای نخستین بار در کشور آغاز کند.

مشاور رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان اجرای برنامه‌های ویژه آموزشی، برگزاری اردوهای آموزشی و گشت‌های مشترک دانش‌آموزان پیشتاز مقطع متوسطه دوره دوم با محیط‌ بانان را از جمله اقدامات در راستای اجرای این طرح برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار