با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش:

همایش تجلیل از شوراهای برتر آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش همایش تجلیل از شوراهای برتر آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

کد مطلب: ۷۰۴۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از کهگیلویه و بویراحمد، همایش تجلیل از شوراهای برتر آموزش و پرورش استان با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و همه اعضاء شورای آموزش و پرورش استان در محل سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد برگزار شد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در این همایش با اشاره به قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در استانها، شهرستانها و مناطق کشور گفت: از جمله قوانينى که به منظور جلوگيرى از تمرکز امور در مرکز و مشارکت مردم در امور اجرائى وضع شده، قوانين مربوط به شوراى آموزش و پرورش است.

منصور مجاوری افزود: تفویض اختیار، تمرکززدایی و مشارکت محلی برای ارتقای فعالیت‌های آموزش‌ و پرورش از موضوعات قابل‌توجه و بسیار مهّمی هستند که از دیرباز موردتوجه کشورهای توسعه‌یافته و درحال‌توسعه بوده، به‌ طوری‌که این‌گونه کشورها پیشرفت سریع فرهنگی خود را مدیون این مراحل می‌دانند.

وی تاکید کرد: ایجاد درآمد برای آموزش و پرورش یکی از کارکردهای شوراهای آموزش پرورش است که برای تحقق این امر مهم نیازمند همکاری و مساعدت استانداران و فرمانداران هستیم.

مجاوری با بیان اینکه کشورهایی موفق عمل می کنند که دارای منابع انسانی کارآمد و متخصص باشند گفت : به همین منظور باید به حوزه آموزش و پرورش که نقش مهمی در تربیت نیروهای انسانی کارآمد و متخصص دارد توجه بیشتری شود.

مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این جلسه ضمن گرامیداشت هفته شوراهای آموزش ‌و پرورش اظهار داشت: مشورت در دین ما از جایگاه رفیعی برخوردار است و به عنوان یک اصل عقلانی قلمداد شده است.

هادی زارع پور گفت: شوراهای آموزش‌ و پرورش تجلی مشارکت هدفمند مسئولان و مردم به‌ ویژه خانواده‌ها در تحقق اهداف تعلیم و تربیت و به‌کارگیری خرد جمعی در تحقق اهداف متعالی تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است.

وی افزود: به منظور تحقق مشارکت و نظارت مردم در امر آموزش و پرورش و بهره‌گیری از کلیه منابع و امکانات، جهت تأسیس، توسعه و تجهیز‌ فضاهای آموزشی و پرورشی و تسهیل در فعالیتهای اجرایی آموزش و پرورش، شوراهای آموزش و پرورش در استانها و شهرستانها تشکیل گردید.

زارع پور با بیان اینکه در سال 95 حدود 928 مصوبه در زمینه های آموزشی، پژوهشی، مالی و رفاهی در آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق استان به تصویب رسیده است، گفت: 88 درصد این مصوبات رنگ عملیاتی به خودش گرفته و اجرایی شده است که هر کدام مشکلی از مشکلات آموزش و پرورش را حل کرده است.

مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در ارزیابی که توسط شورای آموزش و پرورش استان صورت گرفت، شورای آموزش و پرورش بویراحمد رتبه برتر و شورای آموزش و پرورش شهرستانهای گچساران و کهگیلویه به تربیت رتبه های دوم و سوم را کسب کردند.

در پایان این همایش، از شهرستانهای برتر تجلیل و منصور مجاوری مشاور وزیر آموزش و پرورش از طرف معاون سیاسی و امنیتی کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل آموزش و پرورش مورد تفدیر قرار گرفت.

۲۴دی ماه تا ۳۰ دی ماه، به نام هفته شوراهای آموزش و پرورش نامگذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار