جهرم میزبان اختتامیه هنرهای نمایشی قرآنی شد

شیراز ( پانا) - اختتامیه جشنواره هنرهای نمایشی ویژه هفته‌ قرآن و عترت در شهرستان جهرم برگزار شد.

کد مطلب: ۷۰۲۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، رئیس گروه قرآن و عترت این اداره کل در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: تبلیغ، ترویج و گسترش آموزه‌های قرآن و عترت با بهره‌گیری از هنر نمایش، ایجاد تحرک و شور قرآنی در بین اقشار مختلف و به ویژه هنرمندان هنرهای نمایشی، معرفی توانمندی‌های هنرمندان حوزه‌های تئاتر و نمایش‌نامه‌نویسی با موضوع قرآن و عترت و شناسایی استعدادهای حوزه تئاتر و نمایش‌نامه‌نویسی از جمله اهداف این جشنواره است .

مهدی احمدی افزود: داستان‌های قرآن و عترت، مضامین معارف قرآنی، سیره معصومین و دیگر موضوعاتی نظیر اقتصاد مقاومتی، مدافعان حرم، مقاومت و پایداری، خودباوری، کانون خانواده، سبک زندگی و دیگر مفاهیم ارزشی و قرآنی از موضوعات این جشنواره بود که مورد استقبال بسیاری از مخاطبان و علاقه مندان قرار گرفت.

دبیر اجرایی هفته قرآن و عترت فارس با اشاره به استقبال خوب هنرمندان از این جشنواره، بیان کرد: خوشبختانه شهرستان جهرم با تلاش هنرمندان تئاتر در حوزه نمایش پیشرفت خیلی خوبی داشته است و امیدواریم با پیگیری و حمایت های لازم شاهد پیشرفت چشمگیر نمایش در جهرم باشیم.

نماینده هیئت داوران جشنواره نیز در سخنانی بر لزوم حمایت مسئولین از جشنواره های قرآنی تاکید کرد و گفت: بی تردید تولید و اجرای هر اثر هنری به ویژه نمایش در خصوص آیات نورانی قرآن کریم و بر اساس احادیث و زندگی ائمه اطهار(علیهم السلام) می تواند نقش ارزشمندی در تربیت اقشار جامعه داشته باشد.

علی ثابت افزود: هیئت داوران با تاکید بر لزوم تولید نمایشنامه پرمحتوا و اخلاقی، اینگونه حرکت های نمایشی را بسیار ارزنده و استمرار ان را از ضروریات جامعه امروز می داند.

ثابت با اشاره به میزبانی شایسته شهرستان جهرم تاکید کرد: در صورت حمایت بیشتر مسئولین شهرستان این جشنواره باید در سال های آتی نیز با بخش های گسترده تر در همین شهرستان برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار