برگزاری جشنواره تغذیه سالم در شهرستان اسلامشهر

اسلامشهر (پانا) - به مناسبت گرامیداشت هفته تغذیه سالم ،جشنواره غذاهای سالم با حضورکارشناس مسئول معاونت کنترل غذااز دانشگاه تهران و مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر در آموزشگاه هیئت امنایی شهید همت شهرستان برگزارشد.

کد مطلب: ۷۰۱۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران ،در این برنامه ،حسن حبیبی پور مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر در سخنانی به نقش غذاهای سالم و نهادینه ساختن فرهنگ استفاده از مواد غذایی طبیعی وسالم مورد نیاز بدن ، علی الخصوص در میان نسل جوان و دانش آموزان تاکید کرد.

دست باز ، کارشناس مسئول معاونت کنترل غذا از دانشگاه تهران، سخنران بعدی مراسم بود که به تشریح طرح پیشگیری از بروز بیماریهای غیر واگیر دار در کشورهای اروپایی پرداخت و اظهار داشت :مادر خانواده تاثیر بسزایی در ایجاد یک رزیم غذایی مناسب و سالم در این کشورها دارد.

وی در ادامه افزود: در کشور ما هنگام خرید مواد غذایی میبایست به میزان وجود نمک، چربی و...که با علائم مشخص درج شده ،دقت کنیم وتغذیه خود را به سمت استفاده از سبزیجات سالم، مواد پروتئینی و حبوبات جهت همه گروه های جامعه و از همه مهم تر دانش آموزان و نسل جوان سوق دهیم.

، کارشناس مسئول معاونت کنترل غذای دانشگاه تهران از مسئولین آموزش و پرورش درخواست کرد، بر نحوه فروش و نوع اجناسی که در پایگاه های تغذیه سالم مدارس عرضه میگردد ، دقت کافی را داشته باشند و بر بازدیدهای مستمر از این مراکز تاکید کرد.

در این جشنواره غذا که با همکاری آموزشگاه های دخترانه شهدای ایران تایر و پسرانه شهید همت با نظارت کارشناسی سلامت و تغذیه سالم آموزش و پرورش اسلامشهر برگزار گردید ، غذاهای سالم عرضه شده توسط حاضرین ارزیابی و از نفرات برتر تجلیل بعمل آمد.

شایان ذکر است ،در این مراسم ،کارشناس تغذیه شبکه بهداشت شهرستان، شورای معاونین ،کارشناسان واحدهای معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش اسلامشهرو اولیای دانش آموزان حضور داشتند.

/خبرنگار:ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار