مدیركل آموزش و پرورش استان اردبیل:

96 فیلم منتخب جشنواره رشد در اردبیل به نمایش در‌ می‌آید

خبرگزاری پانا: مدیركل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: همزمان با برگزاری چهل و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رشد 96 فیلم منتخب این جشنواره در استان اردبیل به نمایش گذاشته می‌شود.

کد مطلب: ۷۰۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبر گزاری پانا، احمد محمود‌زاده در مراسم افتتاح چهل و دومین جشنواره فیلم رشد در كانون فرهنگی تربیتی پسرانه شهید رجایی اردبیل اظهار داشت: از بین 176 فیلم راه یافته به این جشنواره، 96 فیلم در 13 منطقه آموزشی استان اردبیل برای دانش‌آموزان سنین مختلف به نمایش گذاشته می‌شود.

وی افزود: این فیلم‌ها در این 13 منطقه در قالب سالن‌های فرهنگی هنری برای دانش‌آموزان نمایش داده می‌شود و در بقیه مناطق و مدارس استان نیز فیلم‌های منتخب جشنواره رشد در اختیار معلمان و دانش‌آموزان قرار می‌گیرد تا به صورت كلاسی شاهد نمایش آن و بهره‌گیری دانش‌آموزان از این امكانات و تجهیزات كمك آموزشی باشیم.

مدیركل آموزش و پرورش استان اردبیل سیاست آموزش و پرورش را جایگزینی آموزش‌های متنوع به جای آموزش تك بعدی اعلام كرد و یادآور شد: ما باید از كتاب محوری خارج شویم تا معلم با بهره‌گیری از ابزارهای نوین آموزشی و كمك آموزشی بتواند موضوع تعلیم و تربیت را به شایستگی انجام دهد.

محمود‌زاده اهمیت تولید فیلم در قالب فیلم مستند، كوتاه و انیمیشن را به همت معلمان یادآور شد و گفت:‌ از این به بعد سعی خواهد شد بر اساس سند تحول و نظام رتبه‌بندی معلمان، معلم یك مدرسه با چنین شاخصه‌هایی ارزیابی شود تا بتواند از ابزارهای نوین و فناوری‌های جدید استفاده كرده و بهترین آثار را خلق كند.

این مسئول عنوان كرد: قرار نیست معلم تنها به تخته سیاه و همچنین كتاب تكیه كرده و رسالت آموزشی و پرورشی خود را انجام دهد، بلكه یك معلم توانمند باید با تولید فیلم و نرم‌افزارهای جدید بتواند دانش‌آموزان را با شور و نشاط نسبت به یادگیری آموزه‌ها و مفاهیم جدید ترغیب كند.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان با برشمردن اهداف جشنواره فیلم رشد بیان داشت: در سند تحول بنیادین به توسعه فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های آموزشی به ویژه فیلم رشد به ابزارهای دیگر یادگیری تاكید شده است كه در این زمینه برگزاری این جشنواره می‌تواند تاثیر‌گذاری جدی داشته باشد.

محمود‌زاده تنوع بخشی به ابزارهای آموزشی را بسیار مهم توصیف كرد و افزود: در این زمینه نباید آموزش را تنها در چارچوب كلاس، كتاب، تخته سیاه و معلم دید هر چند كه آموزش چهره به چهره همچنان از اقبال و برجستگی خاص برخوردار است اما معلم در كنار مباحث تئوری می‌تواند در امر یادگیری از بسته‌های آموزشی نظیر فیلم، مجله و نشریه استفاده كند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار