با حضور مسئولان استانی

استودیو خبر خبرگزاری پانا افتتاح شد/پانا ظرفیت بالقوه آموزش وپرورش

زاهدان (پانا) – مدیر سازمان دانش آموزی سیستان وبلوچستان از افتتاح استودیو خبر ، خبرگزاری دانش آموزی پانا خبر داد و گفت : این استودیو به مدد اندیشه صاحب نظران، دلسوزان تعلیم وتربیت و نظرات مسئولان ، چالش ها و آسیب های دستگاه تعلیم و تربیت را تحلیل و به اطلاع مردم خواهد رساند.

کد مطلب: ۷۰۰۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد

داود صیاد در آیین افتتاح استودیو خبر خبرگزاری پانا که با حضور مدیرکل ، شورای معاونین و جمعی از روسا و کارکنان آموزش و پرورش در محل سالن آمفی تئاتر شهید عالی اداره کل برگزار شد اظهار کرد : خبرگزاری کانون دانش آموزی (پانا) که مخفف کلمات انگلیسی ( Pupils Association News Agency ) است طی امضای تفاهم نامه‌ای بین رئیس سازمان دانش‌آموزی و مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی و تأیید وزرای آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی در خرداد ماه 81 رسما تأسیس شده و کار خود را از سال 82 به صورت رسمی آغاز کرده است

وی با اشاره به اینکه خبرگزاری پانا یک خبرگزاری عمومی است ومی تواند در حوزه های مختلف نیز فعالیت کند ، افزود : این خبرگزاری یک ظرفیت بالقوه در آموزش و پرورش است که اگر به بالفعل تبدیل شود راهگشای بسیاری از گرفتاری های این نهاد اثرگذار خواهد بود .

مدیر سازمان دانش آموزی استان تصریح کرد : در حال حاضر جایگاه آموزش و پرورش در سپهر اطلاع رسانی کشور، آنچنان که باید مشهود نیست و حتی آن گونه که باید از ظرفیت پانا استفاده نمی شود.

صیاد بیان کرد : باید ببینیم از سال 82 که این خبرگزاری فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است، اثر گذاری آن در آموزش و پرورش تا چه میزان بوده است .

وی تحلیل و نقد را یکی از نکات مهم و فراموش شده در آموزش و پرورش دانست و گفت: اتفاقات ، موفقیت ها و دستاورد های بسیار بزرگی در آموزش و پرورش رخ داده است اما آیا می توان با اطمینان به این موضوع اشاره کرد که اطلاع رسانی صحیح و شایسته ای در این مورد صورت گرفته است .

مدیر سازمان دانش آموزی استان با اشاره به اینکه اگر نقد و تحلیل درست و دلسوزانه به مدد ما بیاید سبب رفع نواقص و کمک در انجام بهتر وظایف خواهد شد خاطر نشان کرد: این استودیو خبر به مدد همراهی مدیرکل محترم و معاونین پرورشی و پشتیبانی اداره کل و با همکاری اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل به منظور ایجاد ارتباط دوسویه بین مردم و مسئولان آموزش و پرورش افتتاح خواهد شد .

صیاد اظهار داشت : در این استودیو از ظرفیت صاحب نظران ، دلسوزان تعلیم وتربیت ، اولیا ، دانش آموزان و کارکنان ادارات جهت معرفی برنامه های آموزش و پرورش و بررسی چالش ها و آسیب های احتمالی ، استفاده خواهد شد .

وی گفت : بنا داریم تا از ظرفیت این استودیو در ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان نیز استفاده کنیم .

مدیر سازمان دانش آموزی استان خاطر نشان کرد : این استودیو کار خود را با مصاحبه با مدیرکل آموزش و پرورش استان آغاز خواهد کرد و در روز های آتی مواردی که کمتر رسانه ای سراغ آن رفته را در حوزه های مختلف در سطح معاونین تا کارشناسان پی گیری می نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار