«بی‌تفاوتیِ» نقاش بر روي ديوار

تهران (پانا) - «بی‌تفاوتی»های اوژن شیراوژن از نیمه‌ی دی‌ماه۹۶ روی دیوار می‌روند.

کد مطلب: ۶۹۹۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
این نمایشگاهِ نقاشی، دربرگیرنده 16 اثر بزرگ و 10 اثر کوچک فیگوراتیو با تاکید بر پرتره و با تکنیک رنگ و روغن روی بوم است که تا دوشنبه 25 دی در در گالری ساربان روی دیوار است.
این نمایشگاه تازه ترین کارهای شیراوژن است که طی سال‌های ۹۴ تا ۹۶ خلقشان کرده است. مهدی تدینی -منتقد هنری- درباره این «بی‌تفاوتی» معتقد است: این نمایشگاه چهره‌هايي فرورفته در خلسه که آميزه‌اي از فرم‌هاي مدرنيسم کلاسيک با تکنيک‌ها، رنگ‌بندي‌ها و رنگ‌گذاري‌هاي خاص اروپاي شرقي است و گاه نقوش کهن ايراني نيز پس‌زمينه‌ی نقاشي‌هايش را مي‌پوشاند. نتيجه اين هم‌آميزي، پرتره‌هاي زناني است که در حقيقت نه پُرتره‌اند و نه زن، بلکه شکل تجسم‌یافته‌ی يک احساس خاصند. در واقع، شيراوژن نمي‌خواهد زني را نشان دهد که احساسي خلسه‌وار دارد؛ بلکه مي‌خواهد "احساسي خلسه‌وار را نشان دهد که شمايلي زنانه دارد.
اوژن شیراوژن چهل ساله، کارشناسی و کارشناسی ارشد نقاشی را بین سال‌های 2004 تا 2010 از آکادمی موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی مولدوا در کشور رومانی دریافت کرده و همزمان تا سال 2012 در همین آکادمی به تدریس مشغول بوده است.
او تاکنون هفت نمایشگاه انفرادی نقاشی در ایران و اروپا برگزار کرده و در 13 نمایشگاه گروهی نیز در کشورهای مختلف حضور داشته است. شیراوژن علاوه بر نقاشی به تدریس این رشته نیز می‌پردازد.
نمایشگاه «بی‌تفاوتی» از جمعه 15 تا دوشنبه 25 دی‌ماه ۹۶ برقرار است. علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه همه‌روزه به جز سه‌شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری ساربان، واقع در خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک ۱۳۰ مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار