نمایشگاه سیار پیشگیری از آسیب های اجتماعی در قوچان

مدیر دبیرستان شاهد عرفان قوچان گفت: آسیب‌های اجتماعی به مفهوم رفتاری است که به طریقی با انتظارهای مشترک اعضای یک جامعه سازگاری ندارد و بیشتر افراد آن را ناپسند و نادرست می‌دانند در واقع هر جامعه از اعضای خود انتظار دارد از ارزش‌ها و هنجارها تبعیت کنند.

کد مطلب: ۶۹۹۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی ، رجبعلی جنگی مدیر دبیرستان شاهد پسرانه عرفان قوچان اظهار داشت: نکته‌ای که بسیاری از کارشناسان بر آن تاکید دارند اهمیت نقش آموزش وپرورش در بخش پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی است، وظیفه‌ای که به گفته متخصصان نقد بسیاری به کم کاری‌های آموزش وپرورش در این حوزه وارد است. آموزش وپرورش گسترده‌ترین دستگاه فرهنگی کشور است که به طور مستقیم جمعیتی بزرگ را تحت پوشش قرار داده است. ضمن آنکه این مجموعه ابزارهای لازم برای تنظیم و یا کنترل آسیب‌های اجتماعی را دارد و می‌تواند از ساعاتی که دانش آموزان در مدرسه حضور دارند استفاده کرده و برای مقابله با آسیب‌ها برنامه‌ریزی کند.

وی افزود: وزارت آموزش وپرورش، در جهت مدیریت آسیب‌های اجتماعی، برنامه‌های مختلفی را در سطح مدارس اجرا می‌کند که محور و رویکرد آن‌ها، پیشگیری اولیه است که در قالب‌های متنوع آموزشی، فرهنگی و ترویجی، از قبیل کارگاه‌های آموزشی، جشنواره‌ها، نمایشگاه ها، محصولات فرهنگی- آموزشی، طراحی و به اجرا در می آید.

جنگی گفت: در همین خصوص دومین نمایشگاه سیار پیشگیری از آسیب های اجتماعی اعتیاد و رفتارهای پر خطر در بین دانش آموزان در مدارس متوسطه اول و دوم برگزار میگردد، ومدارس در بازه زمانی به صورت نمایشگاه در معرض دید دانش آموزان قرار می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار