در جلسه ای با حضور استاندار انجام شد:

موافقت با تأسیس و فعالیت 7 سازمان مردم نهاد

قزوین (پانا) - با حضور استاندار قزوین بررسی صدور مجوز تأسیس و تمدید تشکل های غیردولتی استان در دستور کار قرار گرفت.

کد مطلب: ۶۹۸۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد

عبدالمحمد زاهدی" در جلسه هیأت نظارت بر سازمان های مردم نهاد استان ضمن اشاره به جایگاه سازمان های مردم نهاد در پیشبرد امور اجتماعی و فرهنگی، بر به کارگیری ظرفیت آنها توسط دستگاه های اجرایی استان تأکید کرد.
وی افزود: لزوم حمایت از سازمان های مردم نهاد در ابعاد مختلف بر کسی پوشیده نیست، اما نظارت بر این دفاتر و عملکردشان نیز از ضرورت های مهم در دبیرخانه هیأت نظارت استان و دستگاه های مرتبط با آنها به شمار می رود.
استاندار قزوین بر رعایت تمامی شروط مربوط به تأسیس مؤسسات خیریه تأکید و یادآور شد: از لوازم ایجاد یک مؤسسه خیریه این است که مؤسسین آن از افراد متمکن و شناخته شده باشند که هم مردم به آنها اطمینان کنند و هم از آورده خود به جامعه خیر برسانند.
در ادامه مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی و دبیر هیأت نظارت بر سازمان های مردم نهاد استان ضمن اشاره به وضعیت آماری سازمان های مردم نهاد در قبل و پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، یکی از مشکلات سازمان های مردم نهاد را در تأسیس و تمدید مجوز روند طولانی ثبت شرکت عنوان کردند.
دبیر هیات نظارت بر سازمانهای مردم نهاد با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید قصد دارد بستر لازم برای صدور مجوز سمنها را در کوتاهترین زمان فراهم کند افزود : سمنها بخشی از سرمایه های اجتماعی به حساب می آیند
و در این راستا تسهیل در راه اندازی ، نظارت و توانمند سازی سمن ها ضروری است .
وی در خصوص نظارت های بعمل آمده از دبیرخانه های هیأت نظارت شهرستانها نیز وضعیت فرمانداریها را تشریح نمودند و در انتها نسبت به وضعیت درخواست های متقاضیان ایجاد و تمدید تشکل را گزارش دادند.
در این جلسه پس از بحث و بررسی پرونده های رسیده متقاضیان تاسیس و تمدید و ایجاد دفتر نمایندگی سازمانهای مردم نهاد ( سمن ) با صدور مجوز 7 سازمان مردم نهاد به شرح زیر موافقت گردید:
* تأسیس مؤسسه سفیران سلامت روان با موضوع کاهش آسیبهای اجتماعی
* تأسیس انجمن فرهنگی تاریخی عالی قاپو با موضوع پاسداشت میراث فرهنگی و گردشگری
* تأسیس مؤسسه پیشروان سلامت شخصیت با موضوع کاهش آسیبهای اجتماعی
* تأسیس انجمن توسعه پایدار توریسم راژیا با موضوع حفاظت از میراث فرهنگی و گردشگری
* تأسیس انجمن نوین پوش آسین با موضوع ترویج فرهنگ عفاف و حجاب
* تمدید مؤسسه رزمی کاران حافظ طبیعت با موضوع حمایت از محیط زیست و منابع طبیعی
* ایجاد دفتر نمایندگی انجمن جامعه ایمن با موضوع مدیریت بهداشت و ایمنی در استان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار