در مراسم ۹ دی

آیت‌الله اراکی: ملت ایران اجازه نخواهد داد که حسین (ع) بار دیگر در کربلا تنها بماند

تهران (پانا) - دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد که ملت ایران فرزندان کربلا، مقاومت و ایثار هستند و دشمنان نمی‌توانند با توطئه‌هایی که علیه ایران اجرا می‌کنند خلائی در وحدت و یکپارچگی آنها ایجاد کنند.

کد مطلب: ۶۹۸۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله محسن اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز (شنبه) در مراسم گرامیداشت ۹ دی که در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار شد، با تاکید بر اینکه ملت ایران امروز همچنان در جبهه امیرالمومنین (ع) و امام حسین (ع) ایستاده‌اند، اظهار کرد: ملت ایران ۴۰ سال است که در همه عرصه‌ها جهاد، فداکاری و ایثار خود را اثبات کرده است و نشان داده است که ملتی هستند که در خط وکیل‌الله و اهل بیت (ع) تا زمانی که ستمگران زمان را نابود کنند، پایدار و ثابت قدم خواهند ماند.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران فرزندان کربلا، مقاومت و ایثار هستند، خاطرنشان کرد: دشمنان نمی‌توانند با توطئه‌هایی که علیه ایران اجرا می‌کنند خلائی در وحدت و یکپارچگی آنها ایجاد کنند چرا که ملت ایران دست فتنه و توطئه را خوانده و چندین هزار سال است که در این عرصه ایستادگی و مقاومت کرده است و تا آمریکا و قدرت‌های بزرگ از آسیب‌رسانی به انقلاب اسلامی مایوس نشوند، ملت ایران از مقاومت دست بر نخواهد داشت.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه مسلمانان ۱۴۰۰ سال است که در محاصره اقتصادی قرار دارند، افزود: آمریکا مومنان پیامبر اسلام و شیعیان حضرت علی (ع) را نمی‌شناسد به همین دلیل است که به دنبال ایجاد خلل در اراده ملت ایران هستند.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران ملتی آب دیده است و اجازه نخواهد داد که تهدیدها و توطئه‌های دشمن تکرار شود، گفت: ملت ایران اجازه نخواهد داد که حسین (ع) بار دیگر در کربلا تنها بماند. ملت ایران اجازه نمی‌دهد که ارزش‌هایش از سوی دشمنان مورد استحضال قرار بگیرد.

اراکی در ادامه سخنرانی خود در مراسم گرامیداشت ۹ دی، تصریح کرد:‌ دولت، مردم، همه گروه‌ها و جناح‌های انقلابی در راه مقاومت یکپارچه گام بر می‌دارند و هیچگاه در این راه شکست نخواهند خورد چرا که ملتی که بهترین‌های خود را در راه دستیابی به اهدافش تقدیم کرده شکست نمی‌خورد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه می‌دانیم دشمن بار دیگر قصد ایجاد فتنه میان ملت ایران دارد، افزود: امروز دشمن از طریق فضای مجازی و همچنین فشار و تحریم اقتصادی و توطئه‌های داخلی به دنبال تحمیل فتنه جدیدی علیه ملت ایران هستند اما ملت ایران هوشیارند؛ آنها ملت ۹ دی، ۱۹ دی و ملتی عاشورایی و علوی هستند و ملت علوی هیچگاه در برابر دشمن شکست نخواهد خورد. ما به پیروزی یقین داریم و شک نداریم که در آینده‌ای نزدیک دماغ دشمن را در همه عرصه‌ها به خاک خواهیم مالید.

وی اظهار کرد: دشمنان می‌خواهند به علی (ع) و فاطمه (س) را از ما بگیرند و با جنگ فرهنگی و اقتصادی و فشارها و توطئه‌های خود میان ما و قرآن و اهل بیت (ع) فاصله بیندازند اما ما پای ارزش‌های خود خون داده‌ایم و از این به بعد نیز خون‌ها خواهیم داد و برای شهادت در این راه همچنان ایستاده‌ایم.

اراکی در ادامه سخنرانی خود با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی موجود در کشور، از مسئولان دولتی خواست که در این عرصه عملکردی جهادی داشته باشند.

وی خطاب به دولتمردان، گفت: از مسئولان دولتی و دولت عزیز، محترم و زحمت‌کش می‌خواهیم در رابطه با اجرای اقتصاد مقاومتی جدیت بیشتری از خود نشان دهند؛ می‌دانیم که آنها زحمت بسیاری می‌کشند تا بتوانند گره‌ای از کار ملت باز کنند اما توصیه می‌کنیم که امروز در یک جنگ اقتصادی تمام عیار قرار گرفته‌ایم و برای مقابله با این جنگ نیاز به جهادگری اقتصادی و کار بسیجی در اقتصاد داریم. در این عرصه به فرماندهانی نیاز داریم که اجازه نفوذ دشمن به سیستم اقتصادی کشور را ندهند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: دشمن می‌خواهد با استفاده از عده‌ای نفوذی در سیستم اقتصادی کشور، ملت ما را از مقاومت خسته کنند اما این اتفاق نخواهد افتاد. در این زمینه از مسئولان مطالبه می‌کنیم که همت‌شان را بیشتر کنند. از آنها همت شرایط صلح را نمی‌خواهیم بلکه از آنها می‌خواهیم در این شرایط جنگی اقتصادی هوشمندانه عمل کنند. مسئولان باید در برابر خلف وعده دشمن ایستادگی کنند.

اراکی با اشاره به آیات قرآن کریم درباره خلف وعده دشمنان، گفت: همانطور که در قرآن کریم آمده تا زمانی که طرف مقابل به عهد خود پایبند باشد ما نیز باید به عهد خود پایبند باشیم اما زمانی که خلف وعده‌ای از سمت مقابل اتفاق می‌افتد ما نیز می‌توانیم اقدام متقابل انجام دهیم. در این زمینه با توجه به خلف وعده دشمنان جمهوری اسلامی، باید به وضعیت قبل از برجام باز گردیم چرا که آنها به عهد خود وفادار نبوده‌اند.

وی تاکید کرد: امروز زمان آن رسیده تا ان‌شاءالله به دوران پیش از برجام باز گردیم و مسئولان با مشت خود به دهان کسانی که به زعم خود می‌خواهند علیه کشور فشار وارد کنند، بزنند. امروز انتظار داریم که مسئولان محترم دولت با موضعی محکم و شجاعانه دشمن را از تحمیل خواسته‌های خود بر ما مایوس کنند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز این اراده در مسئولان مشاهده می‌شود، ادامه داد: مسئولان دولت افرادی متدین و انقلابی هستند و بدانند که اگر در برابر آمریکا ایستادگی کردند، ملت و خدای ملت از آنها حمایت خواهند کرد.

اراکی توجه به فضای مجازی را از دیگر مطالبات از دولت عنوان کرد و گفت: امروز در فضای مجازی با هجوم بی‌رحمانه دشمن به همه مقدسات روبرو هستیم. نمی‌توانیم تحمل کنیم که دشمنان در این فضا به هویت ما که قرآن، اسلام و اهل بیت (ع) هستند هجوم ببرند. در این زمینه از مسئولان انتظار داریم که در برابر حملات و هجوم فرهنگی در عرصه فضای مجازی و دیگر عرصه‌ها با اتخاذ برنامه‌ریزی‌های دقیق و صحیح ایستادگی و مقابله کنند.

وی همچنین حفظ یکپارچگی مسئولان و مردم در صفی واحد در برابر دشمن را از دیگر مطالبات مردم از مسئولان عنوان و خاطرنشان کرد: نباید به دشمن اجازه دهیم که در صفوف به هم پیوسته ملت ایران رخنه ایجاد کند. امروز باید متوجه باشیم و اجازه ندهیم که دشمنان با اعمال فشارهای سیاسی، اقتصادی و تهاجم فرهنگی ما را به جان یکدیگر بیندازند؛ باید همچنان ملتی واحد بمانیم و سپاه، ارتش، بسیج، دولت و همه نهادها با مردم یکدست باشند تا به لطف خدا و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری بتوانیم توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان در پیامی خطاب به سران کشور آمریکا و به هم‌پیمانان او با اشاره به سابقه مقاومت مردم ایران در برابر توطئه‌ها و فشارها علیه ملت ایران، تصریح کرد: آمریکا بارها در مقاطع مختلف نظیر انقلاب اسلامی، توطئه‌های بعد از پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی و تحریم‌های اقتصادی ما را آزموده است و مشاهده کرده که ملت ایران بر اصول خود استوار بوده و همواره مشتی محکم بر دهان آمریکا کوبانده است؛ امروز نیز به آنها می‌گوییم که در برابر توطئه‌های جدید آمریکا و هم‌پیمانان او ملت ایران یکپارچه مقاومت کرده و آنها را شکست خواهند داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار