معاون دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی سازمان پژوهش در گفت‌وگو با پانا:

میان منابع مکتوب و غیرمکتوب آموزشی آشتی و پیوند ایجاد کنیم

تهران (پانا) – معاون دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی سازمان پژوهش بر لزوم ایجاد آشتی و پیوند میان منابع و شیوه‌های مکتوب و غیرمکتوب آموزشی تاکید کرد.

کد مطلب: ۶۹۷۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد

فریبا کیا در آستانه برگزاری پانزدهمین جشنواره کتاب رشد در گفت‌وگو با پانا در خصوص منابع آموزشی غیرمکتوب ارسالی به طرح ساماندهی منابع آموزشی اظهار کرد: آثار و منابع غیرمکتوب ارسالی به دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی نسبت به سال گذشته خیلی بیشتر و تقریبا سه، چهار برابر شده است.

وی در خصوص تلاش‌های انجام شده در زمینه استانداردسازی منابع آموزشی غیرمکتوب گفت: ما با برگزاری بعضی کارگاه‌های آموزشی سعی داریم تولیدکنندگان را با استانداردهای مدنظر آموزش و پرورش آشنا کنیم.

رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت به سمت بسته آموزشی می‌رود

معاون دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی افزود: سعی داریم بخش مکتوب و غیرمکتوب منابع آموزشی را باهم آشنا کنیم؛ زیرا رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت به سمت بسته آموزشی می‌رود. امروز پژوهش در شیوه‌های یادگیری بر اساس تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان این نکته را اثبات کرده که هر دانش‌آموز به یکی از شیوه‌های یادگیری اعم از فیلم و کتاب و نرم‌افزار و وسایل آموزشی گرایش دارد، بنابراین لازم است میان روش‌های مکتوب و غیرمکتوب آموزشی آشتی و پیوند ایجاد کنیم.

وی برپایی نمایشگاهی از آثار غیرمکتوب را در حاشیه مراسم جشنواره پانزدهم کتاب رشد گامی در این جهت دانست و گفت: در فضای جنبی جشنواره کتاب رشد نمایشگاه بزرگی از آثار استاندارد غیرمکتوب اعم از اپلیکیشن‌های اموزشی، فیلم، بازی و وسایل آموزشی روز دوشنبه یازدهم دی ماه در مدرسه دارالفنون برگزار خواهد شد.

در فکر برگزاری جشنواره‌ای مجزا برای آثار غیرمکتوب هستیم

کیا خاطرنشان کرد: اگر حضور تولیدکنندگان منابع غیرمکتوب به حد نصاب برسد ما در فکر برگزاری جشنواره ای مجزا برای آن‌ها هستیم. علاوه بر آن طی سال‌های اخیر هر وقت نمایشگاهی از این آثار برگزار شده ما به عنوان حامی معنوی حضور داشتیم، تا بستر را برای شکوفایی هرچه بیشتر منابع آموزشی اعم از مکتوب و غیرمکتوب در کشور مهیا کنیم.

گفتنی است، پانزدهمین جشنواره کتاب های علمی آموزشی و تربیتی رشد روز دوشنبه 11 دی ماه 96 با حضور وزیر آموزش و پرورش، مدیران دستگاه تعلیم و تربیت و فعالان حوزه نشر کتاب های آموزشی در مدرسه دارالفنون تهران برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار