استاندار آذربایجان ‌شرقی:

اشتغال بیشتر بر مهارت تکیه دارد تا علم/توسعه و تجهیز هنرستان‌ها و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای

تبریز(پانا)- استاندار آذربایجان ‌شرقی با تأکید بر استفاده از ظرفیت خیران در توسعه و تجهیز هنرستان‌ها و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، خواستار احصای مشکلات این بخش و انعکاس آن به جامعه خیران شد.

کد مطلب: ۶۹۷۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد

مجید خدابخش در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سالن استانداری با موضوع بررسی وضعیت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، اظهار کرد: اولویت ما ایجاد اشتغال است و برای ایجاد اشتغال، تنها نباید به نیروهای دانشگاهی متکی شویم، چرا که حوزه اشتغال بیشتر بر مهارت تکیه دارد تا علم.

وی با بیان اینکه در واحدهای صنعتی و کشاورزی مهارت حرف اول را می‌زند، افزود: در زمینه ایجاد اشتغال از بخش خدمات نباید غفلت کرد که دارای ظرفیت و تنوع بسیاری است؛ در حوزه گردشگری و تولید و فروش صنایع‌دستی نیز ظرفیت‌های وسیعی وجود دارد.

استاندار آذربایجان‌ شرقی تصریح کرد: امروز الگوی خرید و فروش تغییر یافته و شیوه‌های سنتی منسوخ شده است؛ باید با استفاده از فکر جوانان و ظرفیت فضای مجازی که تنوع زیادی هم دارد، به ایجاد اشتغال کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پرداختن به امر مهارت‌آموزی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از سوی هر دستگاهی که باشد کاری ارزشمند است و اینکه 36 درصد از دانش‌آموزان استان در هنرستان‌ها مشغول تحصیل هستند خبر خوبی است.

وی تأکید کرد: امروز باید شاغلان حوزه‌های مختلف، گواهینامه مهارت داشته باشند تا با مشکلاتی که امروز در محیط‌های کاری با آن روبه‌رو هستیم رفع شود.

خدابخش بر پیگیری اختصاص کمک‌های دولتی به این امر نیز تأکید کرد و گفت: ضمن اینکه باید از فضاها و امکانات موجود به بهترین نحو استفاده کنیم، در عین حال برای جبران کمبودها نیز با سازمان برنامه و بودجه هماهنگی‌های لازم باید انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار