سالروز ولادت امام حسن عسكري (ع)مبارک باد

اسلامشهر (پانا)-حضرت امام حسن عسگری (ع)در علم، وزهد، عقل وخرد، عصمت، شجاعت، كرم وبزرگوارى از تمام مردم زمان خود برتر بود.

کد مطلب: ۶۹۷۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران ،حضرت امام حسن عسكرى (ع) در سال 232 هجرى قمرى در روز هشتم ماه ربيع الثانى در شهر مدينه به دنيا آمد، پدر آن حضرت امام بزرگوار حضرت هادى(ع) ومادرش حديثه بود، نام ايشان حسن، وكنيه آن بزرگوار ابو محمّد واز القاب وی زكى و عسكرى است .

آنچه از صفات بزرگ وفضائل كه لازمه امامت است در آن حضرت جمع بود، در علم، وزهد، كامل بودن در عقل وخرد، عصمت، شجاعت، كرم وبزرگوارى از تمام مردم زمان خود برتر بود .

حضرت امام هادى (ع) يعنى پدر بزرگوارشان نيز به امامت آن امام سفارش نموده ودر روايتى كه شيخ مفيد (ره) در كتاب ارشاد نقل كرده ، آمده است :حضرت امام هادى (ع) چهار ماه قبل از شهادت خود، امام عسكرى (ع) را وصىّ خود قرارداد وبه امامت آن حضرت تصريح كرده وگروهى از دوستان و شيعيان را بر اين امر گواه گرفت .

شایان ذکر است ،امام حسن عسگری(ع) همانند پدران گرامى خويش از چنان اخلاق ورفتار والائى برخوردار بود كه دشمنان نيز تحت تأثير اخلاقش قرار مى گرفتند، به عنوان مثال آن حضرت را به زندانبانى به نام على بن اوتاش سپردند، اين شخص به شدّت باخاندان پيامبر دشمنى مىوزريد وبا آل ابى طالب با شدت وخشونت رفتار مى كرد، وقتى آن حضرت در زندان بود، به او گفتند: با او به بدی رفتار كن، بيش از يك روز نگذشته بود كه زندانبان در مقابل امام (ع)تواضع مى كرد كه گونه بر خاك مى گذشت وهنگامى كه آن حضرت از زندان او بيرون رفت، اين شخص از بهترين شيعيان شده بود واين بواسطه جلالت ومهابت واخلاق امام عسكرى (عليه السلام) بود

/خبرنگار:سمیه محمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار