۲۰۰ هزار ایلامی کارت هوشمند ملی دریافت کرده اند

مدیرکل ثبت احوال ایلام گفت: بیشترین اسامی انتخاب شده توسط خانواده های ایلامی برای فرزندان تازه متولد شده،« علی» در میان پسران و «فاطمه» در میان دختران است.

کد مطلب: ۶۹۶۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام، منوچهر تیموری، در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان به مناسبت روز ملی ثبت احوال، اظهار کرد: علی، امیرعلی، امیرحسین، حسین، ابوالفضل، محمدطاها به ترتیب بیشترین اسامی انتخاب شده برای پسران تازه متولد شده در میان خانواده های ایلامی است و در میان دختران نیز فاطمه، زهرا، باران، زینب و رها بیشترین اسامی را به خود اختصاص داده است.

وی، تصریح کرد: این موضوع نشان می دهد همچنان اسامی ائمه اطهار (ع) دارای بیشترین مقبولیت در میان خانواده های این استان است که نشان از عمق حب و علاقه مردم یکدست شیعه ایلام به خاندان عصمت و طهارت (ع) است.

مدیرکل ثبت احوال ایلام در ادامه به تلاش های صورت گرفته برای مکانیزه کردن صدور اسناد سجلی در استان پرداخت و گفت: ۱۷۰ هزار شناسنامه دست نویس تاکنون مکانیزه شده و ۲۰۰ هزار نفر نیز کارت هوشمند ملی دریافت کرده اند.

تیموری، یکی از مشکلات مبتلا به سایر استان در دهه اخیر را رشد پدیده طلاق عنوان کرد و یادآور شد: خوشبختانه ایلام از این منظر در شرایط نامناسبی قرار ندارد و امسال ۶۵۰ طلاق به ثبت رسیده که رشد ۳ درصدی به نسبت پارسال را نشان می دهد.

وی، افراد متولد شده در استان ایلام را از ابتدای امسال تاکنون ۸ هزار و ۸۴ نفر برشمرد که افزایش تنها نیم درصدی را به نسبت پارسال نشان می دهد، در مقابل یک هزار و ۸۲۲ مورد فوت نیز در مدت یاد شده به ثبت رسیده که ۵ درصد در مقایسه با پارسال کاهش یافته است.

گفتنی است، استان ایلام بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته در سال گذشته ۵۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار