مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز:

ریشه کنی بی سوادی در حوزه تحت پوشش ناحیه یک تبریز تا پایان سال2018

تبریز (پانا)- مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز گفت: تلاش خواهیم کرد تا پایان سال 2018بی سوادی را از حوزه تحت پوشش آموزش پرورش ناحیه یک ریشه کن کنیم.

کد مطلب: ۶۹۶۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد

حجت الاسلام جواد لطف‌ اله پور در مراسم گرامی داشت تشکیل نهضت سواد آموزی در مدرسه علامه طباطبایی ناحیه یک تبریز، معلمان را عنصر اصلی سنگر مقدس تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: کار ما خدمت به معلمان است و آموزش و پرورش با وجود معلمان تلاشگر و متخصص است که زنده و پویا می شود.

وی افزود: وظیفه آموزش دهندگان نیز به مراتب سخت از سایرین است و امید داریم با همت این عزیزان بی سوادی در کشور ریشه کن شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز با اشاره به سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان امام (ره) گفت: پیام حضرت امام در سال 58 هم استراتژی بود و هم راهبرد و هم تاکتیک و هم تکنیک داشت با و جود این پیام و خواست مقام معظم رهبری ما باید تاکنون ریشه بیسوادی را از بین می بردیم.

لطف اله پور افزود: علی رغم تمام تلاشها و زحمات همه عزیزان در نهضت سواد آموزی در طول همه دولت ها باز ما از پیام امام (ره) غافل شدیم.

وی تصریح کرد: طبق خواست مدیر کل محترم و به همت همه همکاران بویژه آموزش دهندگان پر تلاش و سخت کوش تلاش خواهیم کرد تا پایان سال 2018بی سوادی را از حوزه تحت پوشش آموزش پرورش ناحیه یک ریشه کن کنیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز با اشاره به تاریخ و فرهنگ کهن آذربایجان بیان کرد: تبریز مهد تمدن است و همیشه جزو اولین ها در کشور بوده و در راستای ریشه کن کردن بی سوادی نیز باید اول باشد و در این راستا دست یاری تمام نهادها و ارگان ها مخصوصا بسیج سرافراز را می فشاریم.

لطف‌ اله پور با بیان این که سوادآموزی تکلیف شرعی است، ادامه داد: دستور امام راحل برای همه ما تکلیف است و باید سواد آموزی را یک جریان مهم فرهنگی درنظربگیریم.

چشمه بی سوادی را خشک کنیم

معاون آموزش ابتدایی ناحیه یک تبریز نیز در این جلسه گفت: اولویت های آموزش و پرورش در دوره ابتدایی انسداد مبادی بی سوادی و اجرای عدالت آموزشی در استان است.

سرتیپی بیان کرد: در سال جاری 136 آموزش دهنده در دوره های سواد آموزی، تحکیم و انتقال داریم و با همکاری مراکز بهداشت و کمیته امداد و زندان تبریز سعی در ریشه کنی بی سوادی داریم.

در پایان این جلسه سه نفر از آموزش دهندگان به نمایندگی از سایرین مشکلات خود را بیان کردند و مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز نیز در این خصوص گفت: قول نمی دهم ولی تمام توان خود را برای حل مشکلات آموزش دهندگان به کار خواهم بست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار