دبیر هیأت دولت: شرط پایداری جوامع و بقای آن‌ها در توان حل مسائل است

تهران (پانا) - دبیر هیأت دولت شرط سنجش موفقیت دولت‌ها را در میزان حل مسئله و پایداری این موضوع دانست.

کد مطلب: ۶۹۶۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد

حسن حاجی میرزایی در همایش مشاوران امور زنان و خانواده با طرح چند سؤال که حقیقت سواد چیست و جایگاه آن کجاست و چقدر به حل مسائل اساسی جامعه ما ارتباط دارد اظهار کرد: در مسائلی که جامعه امروز ما را تهدید می‌کند پای این نقص به میان می‌آید.

وی شرط پایداری جوامع و بقای آن‌ها را در توان حل مسائل دانست و گفت: موفقیت یک جامعه در قالب حل مسئله بروز پیدا می‌کند موفقیت دولت‌ها را با حل مسائل به‌صورت پایدار می‌توان سنجید.

دبیر هیأت دولت با اشاره به اینکه با ضعف شدیدی در بهره‌وری آموزشی، مدیریت منابع آب و منابع طبیعی مواجه هستیم، خاطر نشان کرد: کهنه شدن مسائل مأیوس کننده و نشان دهنده ناتوانی جامعه است.

حاجی میرزایی تصریح کرد: اگر امروز توانایی لازم را برای حل مسئله نداریم، نشانگر این است که نیازمند تغییراتی در آموزش هستیم.

ابزار تمدن سازی بشر

وی با برشمردن ۳ ابزار هوش، چشم و ادراک به‌عنوان ابزار تمدن سازی بشر گفت: توسعه ظرفیت‌های یادگیری نیازمند امتداد این سه ابزار یادگیری است.

حاجی میرزایی ادامه داد: باید نگرش جامعه تغییر کند تا بتواند بر روی پای خود بایستد.

دبیر هیأت دولت تأکید کرد: با افزایش ظرفیت‌های حل مسئله در جامعه مسائل پله‌پله حل و فصل می‌شود.

سواد آموزی را باید در صدر بنشانیم

وی افزود: ما نیازمند توسعه نوعی از فهم هستیم که مسائل اصلی جامعه را حل و فصل کند. هر چند در دو دهه گذشته تلاش‌هایی برای توسعه فهم حل مسئله داشته‌ایم اما با موانع بسیاری روبروییم. این مسئله با زور قابل حل نیست و در پرتو ظرفیت‌های یادگیری است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: سواد آموزی را باید در صدر بنشانیم و جایگاهی به آن بدهیم که برای حل مسائل قادر به ابراز نظر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار