رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی:

سنجش بیش از 19 هزار نو آموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی استان

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان شمالی از سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی 19 هزار و 93 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در پایان این طرح خبرداد.

کد مطلب: ۶۹۶۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، علی متقیان با اشاره به این که پس از سنجش مقدماتی نوآموزان و غربالگری اولیه دانش آموزان، مرحله تخصصی سنجش سلامت و ارزیابی نهایی انجام شد اظهار کرد : طرح سنجش سلامت به منظور شناسایی مشکلات جسمی و ذهنی دانش آموزان پایه اول ابتدایی بوده تا این دانش آموزان براساس نتایج سنجش، در مدارس خاص تحصیل خود را آغاز کنند.

متقیان افزود : 19هزارو 93 نوآموز مورد سنجش قرار گرفته که ازین تعداد 15502 نفر به مدارس عادی معرفی و 3591 نفر به مرحله تخصصی ارجاع شدند

وی ادامه داد: از تعداد افراد ارجاع شده به مرحله تخصصی 1109 نفر مشکل بینایی، 493 نفر مشکل شنوایی، 1962 نفر مشکل آمادگی تحصیلی و 27 نفر مشکل جسمی- حرکتی تشخیص داده شده اند.

متقیان افزود: از ابتدای شروع سنجش تاکنون ۱۲ پایگاه سنجش کودکان بدو ورود به مدرسه در مناطق مختلف استان فعال شدند که از این تعداد ۱۱ پایگاه در شهرها و روستاهای استان فعالیت کرده و یک پایگاه سنجش نیز ویژه کودکان بدو ورود به مدرسه جامعه عشایری خراسان شمالی بود.

وی گفت: درپایان سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی تعداد 103دانش آموز کم توان ذهنی به مدارس استثنایی سطح استان معرفی شدند،

متقیان ادامه داد : همچنین تعداد10 دانش آموز استثنایی(ناشنوا وکم شنوا) درمدارس استثنایی و 41دانش آموز با استفاده از معلم تلفیقی از نظر شنوایی در مدارس عادی ثبت نام شدند،

رئیس اداره استثنایی آموزش و پرورش استان گفت: 7دانش آموز به مدارس استثنایی(نابیناوکم بینا) معرفی و تعداد 8نفر با استفاده از معلم کمکی و کتاب درشت خط در مدارس عادی ثبت نام شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار