مدیر کل آموزش و پرورش کرمان:

تربیت دانش‌آموزانی پرسش‌گر و مطالبه‌گر مهم‌ترین رسالت آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بر تربیت دانش‌آموزانی پرسش‌گر و مطالبه‌گر که مهم‌ترین رسالت آموزش و پرورش است،‌ تاکید کرد.

کد مطلب: ۶۹۵۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، محمد محسن بیگی درآئین تجلیل از پژوهشگران برتر نواحی یک و دو استان کرمان گفت: نامگذاری ایامی ازسال به نام هفته پژوهش، نشانگر رویکردی نوین در نگاه به مقوله مهم تحقیق و پژوهش و فرصتی مغتنم برای شناسایی، طرح مسائل، مشکلات و چالشهای پیش روی حوزه پژوهش و بازنگری در مجموعه اقدامات و برنامه ها ی ترویجی و ارتقاء بخش این حوزه محسوب می شود. بنابراین لازم است معلمان به اهمیت پژوهش، نقش، جایگاه آن آشنایی بیشتری پیدا کنند.
وی همچنین خاطر نشان کرد: در این هفته فرصتی است تا دوستداران علم و پژوهش با یکدیگر به تعامل بپردازند وبیشتر در جریان فعالیت‌های پژوهشی انجام شده در بخش های مختلف آموزش و پرورش قرار گیرند.
محسن بیگی مهمترین اصل پژوهش و تحقیق را در مدارس فرهنگ سازی آن دانست و گفت: فرهنگ سازی و ضرورت پژوهش نباید به یک بازه زمانی محدود شود بلکه این امر نیازمند هدف‌گذاری بلند مدت و مستمر در طول سال تحصیلی است و این رسالت همه فعالان عرصه پژوهش آموزش و پرورش را دوچندان ساخته و می طلبد که توجه ویژه ای به امر پژوهش شود و بدون شک آنچه در تصمیم گیری های کلان نقش بسزایی دارد مسئله تحقیق و پژوهش است که این فرهنگ سازی از مدارس شروع می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بستر سازی و جرات دادن به دانش آموزان و ایجاد روحیه و تربیت دانش آموزانی پرسشگر و مطالبه گر به جای توجیح گر را از مهمترین رسالت های آموزش و پرورش برشمرد.
وی گفت: باید فرصت ها را برای دانش آموزان بیشتر فراهم کنیم تا خلاقیت ها و استعدادهای دانش آموزان بیشتر شناسایی شود.
محسن بیگی مهمترین آسیب نظام را تقلیدی کار کردن افراد دانست و خاطر نشان کرد: اصول دین ما هم اجازه نداده است بدون برهان و استدلال عملی را تقلید و از آن تبعیت کنیم و علت یابی برای پدیده ها باید به عنوان یک فرهنگ در آموزش و پرورش نهادینه شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به درخشش دانش آموزان کرمانی در جشواره جوان خوارزمی اشاره کرد و گفت: نام دانش آموزان کرمانی با کسب رتبه های برتر و مدال های مختلف در جشنواره جوان خوارزمی در کشور می درخشد که خود نشان از برپایی عدالت آموزشی در حوزه پژوهش در سطح استان کرمان است.
برپایه این گزارش: مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر نواحی یک و دو آموزش و پرورش استان کرمان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، معاون پژوهش و برنامه ریزی نیروی انسانی آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولین، فرهنگیان و دانش آموزان در سالن اجتماعات کانون اندیشه ناحیه دو کرمان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار