فعالیت های فوق برنامه و ورزشی باعث سرگرمی و افزایش شادی بچه هاست

کاشان (پانا) - فاطمه شبان قهرودی ، دانش آموز سال نهم دبیرستان نمونه دولتی سپیده کاشانی شهر کاشان است که تابستان گذشته همراه با تیم ملی فوتسال دختران جوان در مسابقات کشور چین شرکت کرد اما او پیش از این برای تیم هایی بازی کرده که موفق شده چهار مدال طلا، هفت مدال نقره و شش مدال برنز را همراه تیمش کسب کند.

کد مطلب: ۶۹۵۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد

بازیکن تیم ملی فوتسال دختران جوان گفت: فعالیت های فوق برنامه در قالب مسابقات فرهنگی و ورزشی باعث سرگرمی بچه ها و افزایش شادی و نشاط در آنها شده و منجربه شکوفا یی و زیاد شدن فعالیت های مغزی آنها می شود .

فاطمه شبان قهرودی در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد: متاسفانه مسابقات ورزشی و فرهنگی در مدارس به طور کامل معرفی و اجرا نمی شود و خیلی از دانش آموزان از آن بی خبر هستد و فرصت نشان دادن توانایی های خود را پیدا نمی کنند و توانایی هایشان پنهان می ماند .

به گفته وی، فعالیت های فوق برنامه از نظر علمی، باعث شکوفایی و پرورش روحیه اعتماد به نفس به ویژه در گروه سنی نوجوانان می شود و فعالیت بیشتر مغز می تواند منجربه موفقیت دانش آموزان در سایر فعالیت ها شود.

وی افزود: مهمترین ویژگی های یک دانش آموز ممتاز، سکوت و تمرکز در کلاس،داشتن نظم و انجام وظایف و تکالیف است که کسب این سه مولفه نیز، نیازمند کسب مهارت است که باید در مدرسه آموزش داده شود که محتوای کتابهای درسی این طور نیست.
وی در مورد مدرسه مطلوب خود تصریح کرد: مدرسه مطلوب من دارای، معلم های خوب، سایت، آزمایشگاه و کتابخانه و نماز خانه مرتب وقابل دسترسی به طور همیشگی است . مراسم در زمان مناسب برگزار می شود تا وقت کلاس گرفته نشود و مسابقات علمی،فرهنگی ،ورزشی همراه با اهدای جایزه در آن برگزار می شود.

وی در مورد راههای تشویق دانش آموزان به سمت موفقیت گفت: توجه به استعداد های علمی، فرهنگی و ورزشی همراه با تجلیل از نخبگان ورزشی و فرهنگی، و حمایت مالی و برگزاری اردوهای مختلف علمی و فرهنگی و ورزشی از جمله فعالیت هایی است که منجر به شکوفایی ظرفیت های دانش آموزان می شود.

این دانش آموز ورزشکار کاشانی در مورد نقش خانواده ها در موفقیت دانش آموزان افزود: اکثر خانواده ها از فعالیت های فرزندانشان حمایت می کنند ولی بعضی خانواده ها به علت بالا بودن هزینه ها، توان حمایت مالی را ندارند.

شبان قهرودی در مورد نقاط ضعف نظام آموزشی گفت: محدود بودن رشته های علمی ، رشته های ورزشی و مسابقات فرهنگی در شهرستانها و کمبود دبیر تخصصی از جمله محدودیتهای آموزش و پرورش است که راهکار آن نیز مدیریت صحیح منابع، برگزاری انواع مسابقات همراه با تشویق و اهدای جایزه به برندگان مسابقات می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار