ولایتی: ایران به یمن سلاح نداده است/ یمن 90 میلیون قبضه اسلحه دارد

تهران (پانا) - مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل در واکنش به ادعای آمریکا مبنی بر ارسال سلاح از سوی ایران به یمن ضمن تکذیب این ادعا، از وجود 90 میلیون قبضه اسلحه در این کشور خبرداد.

کد مطلب: ۶۹۵۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش العالم، علبی اکبر ولایتی با اشاره به اقدام اخیر ترامپ در قبال بیت المقدس این مهم را گامی شیطانی و بزرگ خواند و اظهارداشت: «اقدام دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا، در اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی یک گام شیطانی بزرگی است که رییس جمهور آمریکا برداشته به طوری که این رژیم از آن تعبیر به بالفور "شماره 2" کرده یعنی اهمیت این قضیه برای صهیونیست ها در حد اعلامیه بالفور است . »

صحبت های هیلی واکنش به شکست متحدان آمریکا در جنگ یمن است

ولایتی در خصوص اظهارت نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد و متهم کردن ایران در تجهیز یمن به سلاح های موشکی بیان کرد: «اولین باری نیست که این خانم [نیکی هیلی] این مزخرفات را می‌گوید، کسی که سابقه دیپلماتیک درستی ندارد و حرف‌هایی می زند که حتی مورد اعتراض سایر نمایندگان و دیپلمات‌های آمریکا هم قرار می‌گیرد، او قطعه ای را در گوشه قرار داده و می‌گوید این موشک‌ها را ایران به یمن داده است! از کجا به این یقین رسیده است؟ این خانم تا به حال حرف بی حساب و سبک کم نزده است و این صحبت‌ها تنها برای این است که شکست متحدانشان را در این حملات بی‌رحمانه ای که علیه مردم یمن انجام داده‌اند توجیه بکند ولی آنها مطمئن باشند پیروز نهایی این جنگ مردم یمن هستند . »

ایران به یمن موشک نداده است و این کشور نیازی به سلاح هم ندارد

ولایتی تاکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران هیچ موشکی به یمن نداده است، یمنی‌ها در زمان علی عبدالله صالح و منصورهادی و حتی قبل‌تر توسط اردوگاه‌های شرق عمدتاً تسلیح می‌شدند، ما از این نگران نیستیم که مردم دنیا بدانند جمهوری اسلامی ایران سلاح به عراق، سوریه و یا لبنان داده است. به آنها سلاح داده‌ایم تا در مقابل داعش و تروریست ایستادگی کنند، به یمن کمک‌های انسانی و حمایت‌های سیاسی می‌کنیم ولی موشک را ایران به آنها نداده است و یمنی ها نیازی به آن ندارند چرا که با امکاناتی که در اختیار دارند توانسته اند در مقابل سعودی‌ها ایستادگی کنند و با همین امکانات پیروز خواهند شد . »

یمن 90 میلیون قبضه اسلحه دارد

وی با اشاره به سلاح های موجود در یمن اظهار داشت: «یمنی‌ها به واسطه جنگ‌های متعدد و خرید و غنیمت اسلحه‌های سبک و سنگین از نیروهای هادی نیازی به اسلحه ندراند. در یمن 90 میلیون قبضه اسلحه وجود دارد یعنی به ازای هر نفرسه اسلحه دارند، این کشور نیاز به یک عزم جدی برای مقابله با دشمن دارد که نیروهای حوثی آن را دارند، آنها توطئه امارات را خنثی کردند و عبدالله صالح را از میدان به در کردند و پیروزی آنها قریب‌الوقوع است»

یمن برای عربستان سعودی به ویتنام تبدیل شده است

مشاور مقام معظم رهبری در ادامه تصریح کرد: «عربستان تا حدی می‌تواند این جنگ [جنگ یمن] را ادامه دهد، امروز یمن تبدیل به ویتنامِ عربستان سعودی شده است، همان‌طور که آمریکایی‌ها با تمام قوای خود در ویتنام شکست خوردند و سرشکسته از آسیای جنوب شرقی عقب نشستند عربستان سعودی هم که عددی نیست و آمریکا از آنها حمایت می‌کند، امروز عربستان دچار مشکلات عدیده ای است، کسری بودجه دارد به طوری که شاهزاده‌هایش را گروگان گرفته‌اند و از آنها باج می گیرند، نه عربستان قوی‌تر از آمریکایی‌هاست و نه یمنی ها ضعیف تر از ویتنامی‌ها و قطعاً یمنی‌ها در این جنگ پیروز خواهند شد . »

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: «چراغ راهنمای غربی ها در منطقه انگلیسی ها هستند، انگلیس ها سابقه حضور طولانی در منطقه دارند. آنها نگران هستند که مسئله یمن به سایر کشورهای منطقه گسترش پیدا کند از جمله عمان و لذا پیش افتادند و در تقابل با سیاست سعودی ها کار می کنند . »

ایران هر طور که تشخیص دهد در رابطه با ساخت موشک عمل خواهد کرد

ولایتی با اشاره به درخواست غرب برای مذاکرات مجدد برسر سامانه های موشکی ایران بیان کرد: «ایران به هیچ وجه زیر بار این کار نخواهد رفت و هر چقدر هم که اصرار کنند ایران منافع ملی و استراتژی خود در دفاع از خویش را در بازار مکاره سیاسی دنیا به حراج نمی گذارد و بدون تردید این سخنان به جایی نخواهد رسید و ما هم از کشورها می خواهیم که بخت خود را در اینجا آزمایش نکنند زیرا حتما شکست خواهند خورد و نظام جمهوری اسلامی ایران هر طور که تشخیص دهد در رابطه با ساخت موشک ، چه برد موشک ، چه کیفیت موشک های غیر هسته ای، تردید نمی کند . »

ایران تا زمانی که دولت سوریه بخواهد در این کشور می ماند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال شبکه العالم که حضور مستشاری ایران در عراق و سوریه تا چه زمانی ادامه پیدا می کند گفت: «تا زمانی که دولت و ملت سوریه نیاز به کمک داشته باشند ما به کمک و حضورمان ادامه می دهیم؛ کمک و حضور ما به دولت سوریه بنا به درخواست دولت سوریه بوده و تا زمانی که نیاز داشته باشند خواهیم بود. در حال حاضر هم اگر حضور جدی ایران در سوریه نباشد، از چند طرف در معرض تهدید است.»

با حرف داعش تمام نمی شود

ولایتی درخصوص پایان کار داعش و خروج نیروهای روسی از منطقه گفت: «آنها می گویند داعش به صورت نیروهای منظم تمام شده است، ولی آدم‌های داعش که از بین نرفته اند. روسیه خودش می داند می خواهد در آنجا باشد یا نباشد ولی با گفتن اینکه داعش تمام شده است، داعش تمام نمی شود . البته شهرهایی که داعش در آنها حضور داشت گرفته اند و داعش محل استقرای ندارد و پراکنده شده است. آنها آدمهای بی مغزی هستند که تحت تاثیر آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها و عربستان سعودی قرار دارند . »

وی تاکید کرد: «داعش هنوز وجود دارد، عده ایی از آنها در افغانستان هستند و حتما روسیه هم نگران است که داعش در آسیای مرکزی نفوذ کند فلذا مصلحت روس ها هم در این است که در منطقه حضور فعال داشته باشد . »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار