معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی:

تزریق امید به جامعه منجر به ارتقای سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی می شود

با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، نشست فعالان اجتماعی و سیاسی شهرستان تربت جام برگزار شد.

کد مطلب: ۶۹۴۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، سید جواد حسینی در این نشست گفت: القای ناامیدی و همه امور را منفی جلوه داده منجر به از دست رفتن اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی در جامعه می شود و تزریق امید به جامعه منجر به ارتقای سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی می شود.
وی افزود : در اختلاف نظرهای جناح های سیاسی همواره هر یک سعی می کند دیگری را به طور کامل طرد و رد کرده و حتی اقدامات مثبت و تلاش های موثر طرف مقابل را نیز منفی جلوه دهد که این به جامعه و سرمایه اجتماعی لطمه جدی وارد می کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد : در واقع امروز ما به شدت نیازمند ارتقا فرهنگ سیاسی هستیم که باید این کار از دوران کودکی و در فرایند جامعه پذیری از آموزش و پرورش اصلاح شود ودر این میان می دانیم کار فرهنگی در همه حوزه ها بویژه سیاسی دیربازده و فرآیندی و زمانبر است و کمتر دولت ها و بخش های مختلف به سراغ آن می روند.
حسینی افزود: امروز ما در گیرو دار این فضاها به راحتی اعتماد عمومی جامعه را حراج می کنیم و برای تخریب طرف مقابل تمام عملکرد مثبت و منفی وی را زیر سئوال می بریم .
وی گفت: به طور کلی مردم ایران از زندگی احتماعی شان نسبت به وضعیت سیاسی رضایت بیشتری دارند و از زندگی سیاسی بیش از زنندگی اداری شان راضی هستندکه بخش زیادی از آن به دلیل ناکارآمدی نظام اداری ما می باشد.
معاون استاندار خراسان رضوی تصریح کر د : امروز باید تمامی تفکرها و جناج ها و گرایش های سیاسی تلاش کنندآنچه به نفع و مصلحت کشور است حاکم شود.
وی تصریح کرد: تلاش ما دردولت تدبیر و امید آن است تا امید به جامعه برگشته و به مردم احساس بودن و مشارکت و حضور و دخالت در امورشان بیش از پیش داده شود و باید آنان را در امر حکومت و حکومت داری پررنگ تر دید.
حسینی ادامه داد: تشکیل مجمع مشورتی زنان و نیز تقویت تتشکل های مردم نهاد که در دو سال گذشته بیش از 400 مورد مجوز فعالیت در استان دریافت کردند در این راستاست.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه باید مردم را و در عین حال همدیگر را باور کنیم ، افزود : متاسفانه طی سالهای دولت پیشین شرایطی ایجاد شد که بسیاری از افراد فاضل و دانشمند حاشیه نشینی اختیار کردند و امروز تلاش ما وارد کردن آنها به عرصه توسعه و ارتقا جامعه است.
وی با بیان اینکه رویکرد دولت آن است هر چه سازمان دولت کوچکتر و سازمان مردم بزرگتر باشد موفق تر خواهیم بود ، اظهار کرد: از سویی تلاش می کنیم با آرامش و تغیییرات مستمر و فرآیندی، مسائل جامعه و مشکلات مردم را حل کنیم و انجام آنها به یکباره از عهده هیچ کس و هیچ دولتی برنمی آید.
حسینی اظهار کرد: در عین حال نباید در راستای القای ناامیدی به جامعه عمل کرد و همه دست به دست هم داده و در فضایی آرام با عزمی عمومی در این حوزه و ارتقا شاخص های توسعه ای تلاش شود و اقدامات موثر و مثبت و تلاش های صورت گرفته هم دیده شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود : در این میان از انتقادات و نقدهای منصفانه هم در پیشبرد بهتر امور استقبال می کنیم .
وی عنوان کرد: در دولتی که مدعی ابداع و اجرای مسکن مهر بود فقط 33 هزار واحد بدون هیچ زیرساخت و فضاهای خدمات ساخته شد اما در دولت تدبیر و امید طی چهار سال 58 هزار احد مسکن مهر با اجرای تمامی مراکز خدماتی و آموزشی به مردم استان تحویل گردید.
حسینی با اشاره به اینکه دولت به میزان نیمی از یارانه نقدی برای اجرای طرح تحول سلامت و بهره مندی مردم از خدمات بهداشتی و درمانی مناسب هزینه کرده است ، افزود : در واقع همه فاکتورهای اقتصادی رو به رشد است اما امید در سایه برخی منفی بافی ها روند نزولی دارد که باید این روند اصلاح شود.
معاون استاندار خراسان رضوی امروز به منظور تکریم فرماندار سابق و معارفه فرماندار جدید تربت جام سفری یک روزه به این شهرستان داشت و پس از معارفه فرماندار جدید نشستی با فعالان سیاسی و اجتماعی این خطه داشت

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار