رئيس مركز برنامه ريزي منابع انساني و فناوري اطلاعات:

پیگیری سهمیه جذب فرزندان فرهنگیان در آموزش‌وپرورش از سیاست‌های وزارت‌خانه است

تهران (پانا) - رئيس مركز برنامه ريزي منابع انساني و فناوري اطلاعات وزارت آموزش‌وپرورش از پیگیری سهمیه جذب فرزندان فرهنگیان در آموزش و پرورش و تبدیل آن به قانون خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۴۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش ، اسفنديار چهاربند در حاشیه سفر به خوزستان گفت: علی رغم اینکه همکاران فرهنگی در استان خوزستان با شرایط سختی روبرو هستند، اما تلاش های زیادی در ارائه خدمات آموزشی و پرورشی به دانش آموزان برای دست یابی یک تعلیم و تعلیم مترقی انجام می دهند.
وی با تاکید بر اینکه چالش های پیش روی آموزش و پرورش خوزستان باید مدیریت شود، اضافه کرد: آموزش و پرورش خوزستان باید از نظر کمی توسعه پیدا کند چون رشد جمعیت دانش آموزی تا سال 1403، بی وقفه ادامه پیدا می کند و جمعیت دانش آموزان از 908 هزار نفر در استان خوزستان به 1 میلیون و 250 هزار دانش آموز می رسد که باید زیر ساخت های لازم برای این افزایش جمعیت فراهم شود.
چهاربند با اشاره به اینکه نیروی انسانی مورد نیاز در استان خوزستان برای حضور در کلاس های درس باید پیش بینی شود، تصریح کرد: در حال حاضر کمبود نیروی انسانی در استان خوزستان یکی از چالش های جدی است که تلاش می کنیم با قولی که وزیر آموزش و پرورش دادند بتوانیم یک سهمیه ویژه استخدامی برای استان خوزستان در نظر بگیریم که علاوه بر سهمیه ملی ،در این استان بتوانیم از این سهمیه برای جبران کمبودهایی که در خوزستان وجود استفاده کنیم.
وی گفت: ما در سال 94 و 95 دو مصوبه در مجلس شورای اسلامی داشتیم و به استناد آن ها یکسری نیروی حق التدریس جدید جذب آموزش و پرورش شدند و یک مصوبه دیگر هم برای تصمیم گیری در خصوص استخدام دائمی این نیروها در راه است.
چهاربند با تاکید بر لزوم حفظ کیفیت آموزشی بیان کرد: نیروهای تازه استخدام باید ضمن حضور در دوره های آموزشی یکساله ، دانش تعلیم و تربیت و مهارت های معلمی را به دست بیاورند.
وی تصریح کرد: طی دو سال گذشته حدود 6 هزار و 300 مربی پیش دبستانی بر اساس مصوبه مجلس به صورت حق التدریس جذب آموزش و پرورش شدند که این مربیان برای جبران کمبود نیرو، وارد دوره ابتدایی شدند و این امر سبب ایجاد خلا نبود مربی در دوره پیش دبستانی شده است و باید نیروهایی برای جایگزینی آنها به کار گرفته شود. البته این رویه از نظر ما درست نیست و ما معتقدیم هستیم نیروهایی که برای دوره پیش دبستانی تربیت می شوند باید در راستای افزایش کیفیت ارائه خدمات آموزشی و پرورشی در آن دوره باقی بمانند.
رئيس مركز برنامه ريزي منابع انساني و فناوري اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در خصوص به کار گیری و جذب فرزندان فرهنگیان در آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش تابع قوانین مدیریت خدمات کشوری است و ضوابطی که سازمان اداری و استخدامی کشوری ابلاغ می کند را اجرا می کند البته ما خودمان تمایل داریم اولویت و سهمیه ای برای استخدام فرزندان فرهنگیان در آموزش و پرورش توسط مجلس تصویب شود چون چنین سهمیه هایی در کنکور سراسری وجود دارد و باید برای فرزندان فرهنگیان نیز اعمال شود.
وی بیان کرد: سیاست و نظر وزارت خانه در خصوص ایجاد سهمیه جذب و به کار گیری فرزندان آموزش و پرورش مثبت هست و پیگیر این موضوع هستیم که جذب فرزندان فرهنگیان در آموزش و پرورش به عنوان یک قانون مورد تصویب قرار بگیرد و معلم ما از این امتیاز برخوردار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار