معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه ؛

نقش موثر آموزش و پرورش و دانشگاه فنی و حرفه ای در مهارت آموزی جوانان

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه گفت: نقش آموزش و پرورش و دانشگاه فنی و حرفه ای در مهارت آموزی جوانان و نوجوانان موثر است.

کد مطلب: ۶۹۳۸۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، جلیل اسلامی صبح یکشنبه در جلسه برنامه ریزی تدوین رشته های جدید در آموزشکده فنی دختران مراغه افزود : امروز جامعه ای می تواند سرپای خود بایستد که به توانایی ها و هویت خود اتکا کند و توسعه دانشگاه های فنی و حرفه ای یک ضرورت است.
وی با اشاره به تعامل آموزش و پرورش با آموزشکده فنی گفت: تعامل این دو دستگاه علاوه بر افزایش کیفیت آموزشی ، توانمندی های مهارتی دانشجویان را به دنبال دارد.
اسلامی یکی از اولویت های مهم توسعه یک کشور را تربیت نیروی کار ماهر عنوان کرد و اظهار داشت : دانشگاه های فنی و حرفه ای بایستی به محل تربیت تکنسین های ماهر تبدیل شوند و نیاز است برای توسعه کشور و مهارت آموزی توجه ویژه ای به این مراکز شود.
مدیر آموزش و پرورش مراغه در ادامه افزود : شهرستان مراغه با وجود 21 هنرستان از قطب های رشته های فنی و حرفه ای و کارودانش در استان آذربایجان شرقی محسوب می شود.
سرپرست آموزشکده فنی دختران مراغه نیز در این جلسه گفت: برجسته ترین نقش آموزشکده های فنی و حرفه ای ، کارآفرینی و مهارت آموزی است.
پریسا فتحی رضایی افزود : قطعا با توسعه و سرمایه گذاری در رشته های جدید در آموزشکده های فنی و حرفه ای ،مدرک گرایی جایگزین مهارت آموزی می شود.
وی تربیت نیروی انسانی متناسب با فرصت های جدید شغلی و فنی و حرفه ای را از اهداف آموزشکده های فنی دانست و ادامه داد: این آموزشکده هم اکنون با 630دانشجو در چهار رشته حسابداری ، معماری ، شهرسازی و کامپیوتر از مراکز مهم علمی و مهارت آموزی در آذربایجان شرقی می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار