در گفت و گو با پانا عنوان شد:

نقش قرآن در زندگی و تحصیل/بیست نوآموز قرآنی دارم

دانش آموز حافظ کل قرآن کریم گفت: تا به حال در هر کلاسی که بودم حافظ بودن من سبب می شد که حداقل پنج الی شش نفر به حفظ و قرائت علاقه مند شوند.

کد مطلب: ۶۹۳۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد

محمد محمودی دانش آموز پایه دهم مدرسه نور ناحیه یک تبریز که در حفظ پنج جزء و کل قرآن، مقام اول استان و در بیست جزء مقام دوم کشوری و مقام ممتاز را در کشور کویت کسب کرده است، در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد: حفظ قرآن را از هفت سالگی آغاز کردم چون خواهرم حافظ قرآن بود من هم به حفظ قرآن علاقه مند شدم و خانواده هم از علاقه من استقبال کردند.

وی ادامه داد: برای حفظ قرآن شرط اول علاقه است و در مرتبه بعد خانواده چون خانواده باید فرصت را مهیا کند و من موفقیتم را مدیون مادرم هستم و در راس آن پدرم که تمام زحماتم من به دوش آن ها بود.

حافظ کل قرآن افزود: من تا به حال در هر کلاسی که بودم حافظ بودن من سبب می شد که حداقل پنج الی شش نفر به حفظ و قرائت علاقه مند شوند.

دانش آموز حافظ ناحیه یک تبریز در پاسخ به این که آیا حفظ کردن قرآن خللی به تحصیل او وارد می کند؟ گفت: حفظ قرآن سبب تقویت حافظه می شود و کمک بسیاری به تحصیل می کنند آن چنان که می توانم بگویم در خانه زمان خیلی کمی برای انجام تکالیف درسی ام صرف می کنم و بیشتر به مرور قرآن مشغول می شوم و همچنین در مدرسه وضعیت تحصیلی ام خوب است و رشته تجربی را انتخاب کردم.

محمودی افزود: در حال حاضر در موسسه قرآنی مشغول آموزش بیست نفر نوآموز هستم که بیشتر آن ها تا حفظ پنج جزء پیش رفته اند.

در ادامه مادر این دانش آموز ممتاز با بیان این که محمد حفظ قرآن را از هفت سالگی آغاز کرد، گفت: او هروز یک صفحه از قرآن را حفظ می کرد و بعدها دو یا سه صفحه حفظ می کرد تا این که در طی دو سال حافظ کل قرآن شد.

وی ادامه داد: من به این علت او را یه سمت قرآن تشویق کردم که قرآن را به عنوان سر مشق برای خودش قرار دهد و وظیفه خود را بر اساس قرآن قرار دهد، قرآن مانند واکسنی است که روح انسان را از آسیب ها حفظ می کند.

همچنین طاهر علمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در دیدار با این حافظ کل که به مناسبت آغاز هفته قرآن بود، گفت: این دانش آموزان نخبه افتخاری برای کشور و استان خود هستند و ما همواره به آنان افتخار می کنیم.

در ادامه حجه الاسلام و المسلمین جواد لطف ا... پور مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک افزود: دانش آموزانی که حافظ قرآن هستند می توانند با ادب و رفتار شایسته ای که دارند سبب جذب افراد دیگر به سمت قرآن شوند.

گفت و گو از: آیسا عباسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار