معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

آب عامل مناقشات بین کشورها در سال های اخیر بوده است/نقش حیاتی آموزش فرهنگ مصرف

تبریز(پانا)- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت:اغلب مناقشات بین کشورها در سالهای اخیر بر سر آب و توزیع این منبع مهم بوده است.

کد مطلب: ۶۹۳۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد

محمد شاطریان در نهمین جشنواره فراگیری واژه آب در راستای فرهنگ سازی نحوه مصرف درست از این مایع حیاتی در تالار اندیشه ائل گلی تبریز گفت:رویکرد این جشنواره اصلاح الگوی مصرف و ترویج فرهنگ صحیح استقاده از این مایع حیاتی است.

وی با اشاره به، همکاریهای بین بخشی مجموعه با سایر ارگانها، اظهار کرد: از جمله این همکاریها طرح همیار پلیس بوده که اجرای این مهم نتایج شایان توجهی در پیشگیری از تخلفات و تصادفات داشته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه نقش آب در شکل گیری فرهنگ و تمدنها تعیین کننده بوده است، اذعان کرد: در آموزشهای درس مطالعات اجتماعی به عینه می بینیم که تمامی تمدنها در محلهایی که آب به وفور بوده شکل گرفته است.

شاطریان ادامه داد: آب مایع حیات است و این کالایی بدون جایگزین با ارزش اقتصادی و مورد مصرف زیاد در اغلب بخشهاست و می باید مدیریت شود.

وی با اشاره به فرموده پیامبر ( ص ) " بهترین نوشیدنی بهشت آب است "، تصریح کرد: بیش از 75% حجم کره زمین را آب فرا گرفته و از این مقدار تنها 5/2% آن قابل شرب است.

شاطریان همچنین یاد آور شد: از این مقدار آب قابل شرب نزدیک به 70% آن نیز در مناطق قطبی واقع شده و عملا امکان استفاده وجود ندارد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خاطر نشان ساخت: با این اوصاف، به اذعان سازمانهای جهانی در سالهای آتی مشکل کم آبی در اغلب نقاط جهان ملموس و به چالش جدی مبدل خواهد شد.

این مقام مسئول در دستگاه تعلیم و تربیت استان افزود: اغلب مناقشات بین کشورها در سالهای اخیر بر سر آب و توزیع این منبع مهم بوده است.

شاطریان با تاکید بر نقش حیاتی آموزش در ترویج نحوه صحیح مصرف آب گفت: 8% آب شیرین در مصارف خانگی استفاده می شود اگر روزانه هر ایرانی یک لیتر صرفه جویی کند رقم شایان توجهی آب هر سال در چرخه باقی می ماند.

وی در پایان ضمن تاکید مجدد بر توجه ویژه به بحث آموزش نحوه صحیح مصرف، بر تحت پوشش قرار دادن خانواده ها و اولیاء، علاوه بر دانش آموزان در بحث جلسات آموزشی تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار