معاون پرورشی آموزش‌و‌پرورش آذربایجان شرقی: اردو لازمه تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است

تبریز (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: حادثه در کنار اردو است ولی نمی‌شود به دليل ترس از حادثه، اردو را تعطیل کرد چرا که برنامه ریزی و اجرای اردو های دانش‌آموزی یک ضرورت است و تاثیرات مهم و اساسی بر شکل‌گیری شخصیت درست اجتماعی و فرهنگی دانش‌آموزان خواهد گذاشت.

کد مطلب: ۶۹۲۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد

طاهر علمی در گردهمایی کارشناسان و کارشناس مسئولان فعالیت‌های اردویی و و فوق برنامه آموزش و پرورش استان ضمن تسلیت فاجعه تصادف دانش آموزان استان البرز در اردوی راهیان نور گفت: تامین امنیت دانش آموزان در اردو از مهمترین اقدام کارگزاران اردو‌هاست.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اردو کارکرد تربیت اجتماعی دارد، گفت: برای اینکه تعلیم و تربیت از چارچوب محدود مدرسه خارج شود و کارکرد اجتماعی آن در جامعه روشن شود باید تربیت اجتماعی سر لوحه روش ها در آموزش و پرورش قرار گیرد.
علمی افزود: به جهت تامین هزینه اردو لازم است در جلسات خیرین، موضوع تربیت و نشاط را مطرح کرده و نگاه آنان را با عنوان خیرین تربیت به اردوها معطوف کنیم تا ما را در اجرای برنامه ها یاری کنند.
وی یکی از کارکردهای عمومی آموزش و پرورش را تربیت اجتماعی بیان کرد و افزود: از مفاهیم عمده تربیت اجتماعی استقلال، خودرهبری، همکاری، نوع دوستی است که در نتیجه تربیت شخصیت اجتماعی دانش آموزان شکل می گیرد و این آرزوی دیرینه مسئولان است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: در مکتب اسلام به اجتماعی بودن و اجتماعی شدن تاکید شده است و مهمترین مورد در این زمینه تربیت اجتماعی خانواده در مورد دانش آموزان است.
علمی گفت: مدرسه نهاد دوم برای تربیت اجتماعی می تواند باشد به شرط اینکه همکاری تنگاتنگ بین اولیا و مدرسه ایجاد شود.
این مقام مسئول بیان داشت: اگر دانش آموزان آرمانی نباشند به هدف و کمال مطلوب نمی رسند و ما باید آرمان گرایی الهی و خدایی را در دانش آموزان تقویت کنیم.
وی افزود : اردو رهایی از سکون و یکنواختی برای دانش آموزان است و مکان مدرسه باید ارتباط با طبیعت را برقرار کند .
علمی اردو را ارتباط برقرار کردن و همراهی کردن با دیگرا معنی کرد و ادامه داد: اردو برای ایجاد مهارت اجتماعی و مهارت ارتباط است.نقش اردو در رشد دانش آموزان غیر قابل انکار است.مدیران باید بدانند که اگر می خواهند تربیت کامل صورت گیرد باید اردوهای هدف دار و با معنی برگزار کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار