رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

217 واحد صنایع تبدیلی در استان اردبیل فعال است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 217 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در این استان فعال است و برای ایجاد صنایع تبدیلی آماده حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی هستیم.

کد مطلب: ۶۹۲۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،عدیل سروی افزود: این واحدها سالانه 40 درصد مواد خام تولیدی بخش کشاورزی را فرآوری می کنند .
وی تصریح کرد: صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی به عنوان مکمل چرخه تولیدات محصولات کشاورزی است و تبدیل مواد خام کشاورزی مازاد بر نیاز مصرف را به غیر از محصولات مرغوب که ارزش افزوده صادراتی بالایی دارند، بر عهده دارند .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد :دولت تدبیر و امید آماده حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در ایجاد صنایع تبدیلی است و تمام سعی و تلاش بر این است تا سرمایه گذاری در این بخش توسعه یابد .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهارکرد: متقاضیان ایجاد اینگونه واحدها می‌ توانند با مراجعه اولیه به مدیریت صنایع این سازمان طرح خود را ارائه دهند و در صورتی که طرح شان توجیه فنی و اقتصادی داشته باشد، هرگونه همکاری در ارتباط با واگذاری تسهیلات با بهره کم و همچنین مشاوره‌ های لازم و کارشناسی را با آنها انجام می شود .
سروی بابیان اینکه صنایع تبدیلی و تکمیلی نقش اساسی در کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارند افزود: استان اردبیل به لحاظ داشتن تنوع اقلیمی خاص و منحصر بفرد ، کشت و صنعت‌ های مغان و پارس، دشت‌ های حاصلخیز اردبیل و مشگین شهر و وجود سدهای یامچی، سبلان و خداآفرین و با داشتن حدود 37 هزار و 501 هکتار باغ انواع میوه از قبیل سیب درختی، انگور، به، هلو، شلیل، زردآلو، آلو، گیلاس، آلبالو، گردو، فندق، زیتون ، انجیر و غیره می تواند با سرمایه گذاری بخش خصوصی در راه اندازی صنایع تبدیلی موفق عمل کند .
وی بیان کرد: ایجاد صنایع تبدیلی یکی از موثرترین راهکارها برای اشتغالزایی جوانان در بخش‌های خصوصی است و به همین دلیل نیاز است مسوولان و دستگاه‌های ذی‌ربط شرایط لازم را برای سرمایه‌گذاری فراهم کنند .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت:صنایع تبدیلی یک فرصت مناسب برای ایجاد تحول در صنعت کشاورزی منطقه است که سرمایه گذاران و کشاورزان باید از این فرصت ویژه استفاده لازم را داشته باشند .
سروی تامین زیرساخت های لازم برای صنایع تبدیلی را یاد آور شد و گفت: اجرای طرح‌ های آبیاری قطره‌ ای و نوین با پرداخت کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی یکی از طرح های قابل توجه دولت است که با بهره برداری از آن می توان زمینه ایجاد صنایع تبدیلی در استان را فراهم کرد .
وی بااشاره به اجرای طرح های سد سازی در استان بیان کرد: اجرای طرح های سد سازی از قبیل سد تازه‌کند ، عمارت، خداآفرین ، گیوی و احمد بیگلو فرصت خوبی است تا با بهره برداری این طرح ها صنایع تبدیلی در استان راه اندازی شود .
گفتنی است:استان اردبیل دارای 225 هزار هکتار اراضی آبی ، 515 هزار هکتار اراضی دیم و 38 هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش 4.5 میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و دامی را تولید می کند .
تنوع اقلیمی ، وجود کشت و صنعت ها ، دشت های حاصلخیز ، 120 هزار بهره بردار ، 4.2 میلیون واحد دامی ، عشایر ایل سون ، سدهای ذخیره آب ، تولید چهار درصد از محصولات کشاورزی کشور ، نقش 28 درصد بخش کشاورزی در تولید ناخالص و نقش 38 درصدی بخش کشاورزی در جمعیت شاغل استان از جمله قابلیت های مهم کشاورزی استان اردبیل است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار