قابلیت های گردشگری کاخ فلاحتی ایلام مورد غفلت واقع شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام، گفت: مجموعه کاخ فلاحتی شهر ایلام با توجه به وجود اماکن تاریخی باید بیش از این مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

کد مطلب: ۶۹۱۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام، عبدالمالک شنبه زاده، در جریان بازدید استاندار ایلام از این بنا، اظهار کرد: این بنا در تاریخ ۱۳۲۶ هجری قمری توسط غلامرضاخان والی احداث شده و هم اکنون به مکانی برای موزه اداره کل جهاد کشاورزی تبدیل شده است.

وی، با یادآوری اینکه این بنا در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده است، افزود: یک هزار و ۸۰۰ متر مربع باقیمانده از محوطه کاخ فلاحتی ایلام به عنوان فضای اداری و مرکز تحقیقات کشاورزی در اختیار سازمان جهاد کشاورزی ایلام قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام، گفت: ساخت و سازهای اداری در مجاورت کاخ فلاحتی باعث شده این بنا تا حد زیادی هویت خود را از دست بدهد و خسارت هایی نیز به بناهای آن وارد شود.

شنبه زاده، تصریح کرد: در این مجموعه یک قنات نیز ایجاد شده که در بررسی های صورت گرفته می توان آنرا احیا کرد که در صورت انجام می توان از ظرفیت های گردشگری ان نیز استفاده کرد.

وی، اظهار کرد: امیدواریم در صورت واگذاری کاخ فلاحتی ایلام به مجموعه میراث فرهنگی بتوانیم ضمن بازسازی و احیای این مجموعه زیبا آنرا برای بازدید عموم مردم آماده کنیم.

گفتنی است، علاوه بر این بنای تاریخی در شهر ایلام مجموعه قلعه والی از بناهای دوره قاجار نیز قرار گرفته که در مرکز شهر جلوه زیبایی به مرکز استان داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار