شکارچیان غیرمجاز در دام ماموران حفاظت محیط زیست

مسئول منطقه حفاظت‌شده بهرام‌گور و پارک ملی قطرویه از دستگیری سه شکارچی غیر مجاز در منطقه بهرام‌گور خبرداد.

کد مطلب: ۶۹۰۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد

احمد رستگار مسئول منطقه حفاظت‌شده بهرام‌گور و پارک ملی قطرویه در گفت و گو با خبرنگار پانا فارس گفت: از طریق اطلاعات مردمی از وجود تیمی چند نفره از شکارچیان در منطقه حفاظت شده بهرام گور مطلع شدیم .

وی افزود: مأموران حفاظت این منطقه پس از ساعتها انتظار و با کنترلهای محسوس و نامحسوس راه‌ها و مسیرهای فرعی و خاکی، همزمان با تاریک شدن هوا به یک پژو ٤٠٥ نقره‌ای مشکوک می‌شوند .

رستگار ادامه داد: این خودرو در جاده‌های خاکی اطراف ایست و بازرسی و پاسگاه انتظامی قطرویه قصد دور زدن این پاسگاه را داشت .

وی بیان کرد: ضمن تماس با پاسگاه انتظامی قطرویه و با سرعت عمل و هماهنگی مأموران انتظامی و مأموران این منطقه حفاظت شده و گمان این که شاید خودرو دارای محموله مواد مخدر باشد، خودرو محاصره و متوقف می‌شود .

مسئول منطقه حفاظت‌شده بهرام‌گور و پارک ملی قطرویه بیان کرد: در بازرسی از این خودرو، یک قبضه اسلحه خفیف، دو دوربین چشمی، تعدادی فشنگ ساچمه‌زنی به همراه یک لاشه بز وحشی شکار شده کشف می‌شود .

وی خاطر نشان شد: این سه شکارچی٤٠،٢٧ و٤٤ ساله دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل دستگاه قضایی شهرستان شدند .

رستگار عنوان داشت: راننده خودرو از افراد سابقه‌دار در زمینه شکار غیر مجاز بود که در زمان دستگیری، مجازات تعلیقی خود را می‌گذراند .

وی در ادامه بیان کرد: این افراد به خاطر شکار غیرمجاز و ضرر و زیان به طبیعت، بابت شکار بز وحشی به ١٠ میلیون تومان جریمه در حق صندوق دولت محکوم شدند .

مسئول منطقه حفاظت شده بهرام گور عنوان کرد : این زیستگاه یکی از مهمترین و باارزش‌ترین اکوسیستم‌های محیط‌ زیستی کشور و دارای گونه‌های نادر جانوری و گیاهی است .

منطقه‌ای حفاظت‌شده در شرق استان فارس و شمال شرقی شهرستان نی‌ریز است. این منطقه، که در سال ۱۳۵۱ خورشیدی بنیان‌گذاری شده، ۴۰ هزار و ۸۰۰ هکتار مساحت دارد و در بلندترین نقطه به ۲،۷۸۷ متر می‌رسد. آب و هوای منطقه بهرام گور گرم و خشک است و بارندگی حدود ۲۰۰ میلی متر در سال دارد. اهمیت این منطقه به جمعیت قابل توجه گورخر ایرانی ساکن در آن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار