قدمی در همایش روز جهانی معلولین:

با حمایت دولت، 90 درصد مشکلات سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی حل شده است

تهران (پانا) - رییس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور از افزایش بودجه این سازمان خبر داد و گفت: با حمایت های دولت یازدهم و دوازدهم، 90درصد مشکلات این سازمان حل شده است.

کد مطلب: ۶۹۰۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد

مجید قدمی، رییس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور در همایش روز جهانی معلولین اظهار کرد: تفاوت های فردی به عنوان یک واقعیت در جوامع امروزی، تاثیر بسزایی در بحث آموزش‌وپرورش دارد. با افزایش این تفاوت ها تمام مولفه‌های یادگیری دچار تغییر و تحول میشوند. به طور مثال مولفه های یادگیری برای دانش‌آموزان ناشنوا و نابینا تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارد.

وی ادامه داد: در زمینه تربیت معلمان نیز باید به این نکته توجه داشت که این عزیزان ضمن توانمندی در آموزش عادی، باید توانمندی شناخت شاگردان خود را داشته باشد. این نوع آموزش به قدری تخصصی است که معلمان باید همواره از دانش کافی برخوردار باشند.

قدمی گفت: با عشق و علاقه‌ای که من در بین معلمان کودکان استثنایی مشاهده می‌کنم، می‌توانم بگویم که این عزیزان سرحال‌تر و شاداب‌تر از معلمان هستند.

دانش‌آموزان استثنایی کنار سایر دانش‌آموزان عادی به نحصیل بپردازند

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور با بیان اینکه رویکرد حاکم برنظام آموزشی و این سازمان جهانی است، تصریح کرد: تاریخ آموزش‌وپرورش استثنایی در دنیا به سه دوره بی اعتنایی، پذیرش مشروط و پذیرش بدون قید و شرط تقسیم می‌شود. رویکرد امروز وزارت آموزش‌وپرورش و نظام آموزشی کشور، رویکرد مبتنی بر عادی سازی، پذیرش بی قید و بند است. یعنی باید شرایطی فراهم کنیم که دانش‌آموزان استثنایی کنار سایر دانش‌آموزان عادی به نحصیل بپردازند.

وی ادامه داد: اگر حضور در مدارس عادی برای این دانش آموزان مشکل‌ساز شود و در یادگیری آن‌ها تاثیر گذار باشد، این عادی سازی به مشکل می‌خورد و جزو خط قرمزهای سازمان محسوب می‌شود.

تحصیل 62 هزار دانش‌آموز

وی ادامه داد: اکنون سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی 62 هزار دانش‌آموز دارد که همه شرایط نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای تحصیل آن‌ها در داخل کشور فراهم است.

افزایش بودجه سالانه سازمان

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در شرایط سخت مالی دولت یازدهم و دوازدهم، بودجه سالانه سازمان از 24 میلیارد به 96 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: این امر به افزایش کیفی آموزش و حل مشکلات در این سازمان کمک شایانی کرده است.

قدمی در پایان صحبت‌هایش به حمایت دولت از این سازمان اشاره کرد و گفت: با حمایت دولت تدبیر و امید 90 درصد مشکلات سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور حل شده است. برای حل سایر مشکلات و رسیدن به استاندارد جهانی باید اعتبارات را به مسیر درست هدایت کنیم و تعامل خود با آموزش عادی را نیز گسترش دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار