برگزاری سخنرانی رائفی پور ، درباره فتنه های آخرالزمان

علی اکبر رائفی پور شب گذشته با موضوع فتنه های آخرالزمان در خراسان جنوبی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلا می خراسان جنوبی در دانشگاه پیام نور بیرجند ،به ایراد سخنرانی پرداخت.

کد مطلب: ۶۹۰۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان جنوبی،علی اکبر رائفی پور شامگاه (١٢ آذر) در دانشگاه پیام نور بیرجند به فتنه های آخرالزمانی اشاره کرد و گفت: فتنه آخرالزمانی بعد از شهادت پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) آغاز شد واکنون ١٤٠٠ سال است که همواره گرفتار فتنه هستیم.

وی با بیان اینکه خداوند با فتنه انسان‌ها را امتحان می‌کند تا خالص‌ها را جدا کند، افزود: لفظ فتنه در قرآن ٦٠ مرتبه تکرار شده است و معانی مختلفی دارد که معروف ترین آن آزمایش است.

این استاد دانشگاه گفت: فتنه انسان را همانند یک فلزی که در کوره آتش می گذارند و آنقدر به آن حرارت می دهند تا ناخالصی های آن جدا شود خالص را از ناخالصی جدا می کند.

رائفی پور گفت: شیطان می‌گوید که فقط توان من به اهل بیت(علیه السلام) نمی رسد وگرنه بقیه افراد به سراغ همه می‌روم.

وی با بیان اینکه مخلص یعنی خالص شدن انسان هر چه در محضر خداوند خود را کوچکتر ببیند و هر چه از نظر بزرگتر شود خود را در برابر بقیه کوچکتر می بیند، اظهارداشت: همانند اینکه یک نفر سوار هواپیما می شود و از بالا همه چیز را کوچک می بیند، است.

این پژوهشگر حوزه مهدویت گفت: قرآن می گوید که در فتنه مراقب منافق‌هایی که بین شما هستند و بی سوادهای بین خود باشید، این منافقین در بین بیسوادها رسوخ می‌کنند و علیه حق می‌ایستند.

رائفی پور با بیان اینکه فتنه‌های آخرالزمانی پیچیده تر و ابزار آن پیچیده است، افزود: همان فتنه‌ها باعث شد تا کسی والی کوفه شود که عرق می خورد و نماز صبح را به جای دو ررکعت چهار رکعت بخواند.

وی با بیان اینکه شهادت امام حسین(علیه السلام) در کربلا نتیجه فتنه ای بود که قبل تر رخ داده بود و جامعه را دو قطبی کرده بودند، افزود: فتنه زمانی شکل می گیرد که سواد دینی مردم کم می شود، سال ٨٨ در ماه رمضان عده ای با کفش و با بطری آب به دست در نماز جمعه شرکت کردند و نماز می خواندند.

رائفی پور تاکید کرد: فتنه ها روز به روز بیشتر و پیچیده تر می شود؛ لذا در این عرصه باید حق طلب باشیم و هر کجا اشتباه کردیم باید بپذیریم و خود را اصلاح کنیم.

خبرنگار پانا: سید محمد علی سجادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار