استاندار كردستان:

امور گمركى در مرز باشماق مریوان تسهيل و تسريع شود

استاندار كردستان در هشتمين جلسه كميسيون اصلى ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان بر لزوم تسهيل و سرعت بخشى به انجام امورات گمركى در مرز باشماق تاكيد كرد.

کد مطلب: ۶۸۹۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کردستان،بهمن مرادنيا استاندار کردستان با اذعان به اينكه قاچاق، در كردستان و كشور يك معضل است، خاطرنشان كرد: اين ستاد بايد بيشترين توان خود را به مبارزه با ٣ دسته از كالاى هاى قاچاق كه بيشترين تاثير را بر سلامت جامعه دارد، اختصاص دهد.
وى در اين خصوص افزود: كالاهاى سلامت محور مانند بهداشتى و آرايشى و مكمل هاى ورزشى، كالاهاى با ايراد شرعى مانند مشروبات الكلى و كالاهايى كه آسيب هاى فرهنگى اجتماعى براى جامعه به دنبال دارد، ٣ دسته اصلى كالاهاى قاچاق هستند كه بايد در اولويت كارى اين ستاد قرار داشته باشد.
وى با اشاره به سخنان مقام معظم رهبرى يادآور شد: منظور از قاچاق، كولبرى نيست بنابراين ادامه فعاليت معابر كولبرى بلامانع است و اگر نياز به تمديد مجوزها وجود دارد بايد هرچه سريعتر اقدامات لازم انجام گيرد.
مرادنيا، فرهنگ سازى و آموزش را مهمترين راه مقابله با ورود و مصرف كالاهاى قاچاق بويژه كالاهاى سلامت محور در جامعه دانست و خاطرنشان كرد: اين امر رسالتى بسيار مهم است كه بخش عمده آن بر عهده صدا و سيماست و بايد با همراهى چهره ها، نخبه ها و دانشگاهيان در اين زمينه تلاش كنند.
استاندار كردستان در ادامه در خصوص مبحث تجميع بازارچه هاى مرزى استان، اظهار داشت: شرط لازم براى اين كار، آماده بودن زيرساخت هاست و براى تسريع در ايجاد زيرساخت ها تمام دستگاه هاى ذيربط بايد به سرعت وارد عمل شوند.
وى در پايان ضمن تاكيد بر اهميت جلسات ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان، همفكرى و همراهى دستگاه هاى ادارى و همچنين انجام دقيق وظايف هر يك از آنها را در راستاى حل مشكلات استان، بسيار مهم عنوان كرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار