جهانگیری به روسیه رسید

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در راس هیاتی به منظور شرکت در اجلاس معاونین اول روساي جمهور و نخست وزیران کشورهای سازمان همکاری شانگهای وارد سوچي روسيه شد.

کد مطلب: ۶۸۸۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا ، مهدی سنایی، سفیر ایران در روسیه در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: «معاون اول رييس جمهور ايران در بدو ورود به فرودگاه سوچي از سوي الکسی شوتس معاون استاندار استان کراسنادار روسيه و مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه مورد استقبال قرار گرفت.»

اسحاق جهانگيري در در اجلاس معاونین اول روساي جمهور و نخست وزیران کشورهای سازمان همکاری شانگهای در خصوص استفاده بهینه از ظرفیت های حوزه شانگهای در جهت توسعه همکاریهای منطقه ای سخنراني خواهد كرد و به تبيين ظرفيت هاي کشورمان در زمینه های مختلف اقتصادی، علمی، فنی و ... بویژه در دوران پسابرجام خواهد پرداخت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این سفر معاون اول رییس جمهور را همراهی می کند.

سازمان همکاری شانگهای سازمانی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی، در سال ۲۰۰۱ از سوي چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان پایه‌گذاری شد و در سالهاي بعد، ایران، مغولستان، پاکستان، هند، افغانستان و بلاروس به عنوان عضو ناظر به اين سازمان ملحق شدند.

گفتني است در سال ۲۰۱۵ با عضویت هندوستان و پاکستان به عنوان عضو اصلي در سازمان همكاري شانگهاي موافقت شد و اين موضوع در اجلاس سران کشورهای عضو این سازمان که در سال ۲۰۱۷ در قزاقستان برگزار شد، به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار