در روز ۸ آذرماه همزمان با سراسر کشور انجام شد

مانور زلزله در مدارس شهرستان کلات اجرا شد

مدیر آموزش و پرورش کلات در گفتگو با خبرنگار پانا از خراسان رضوی گفت: برگزاری مانور بخشی از مأموریت های آموزشی ما در حوزه مدیریت بحران است که در محتوای آموزشی مقاطع اول و دوم تحصیلی نیز ذکر شده است. مانور امروز تجربه گردانی عملی محتوای تئوری است که در کتب درسی لحاظ شده است.

کد مطلب: ۶۸۸۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی ، شعار امسال مانور سراسری زلزله و ایمنی، "مدرسه ایمن، جامعه تاب آور بود که این مانور با همت تعداد زیادی از دستگاه های اجرایی در سه حوزه ی کلات(مدرسه امام خامنه ای (مدظله العالی))، حوزه لایین (آموزشگاه هزار مسجد لایین) و حوزه زاوین (آموزشگاه امام رضا (ع)) و دیگر مدارس شهرستان به صورت عادی برگزار شد و "مدرسه" به عنوان پایگاه ایمن معرفی گردید.

در نوزدهمین مانور زلزله و ایمنی که با هدف آماده سازی و آموزش برخی از مهارت ها به دانش آموزان در هنگام وقوع زلزله برگزار شد، دانش آموزان پناه گیری در زمان زلزله را تمرین کرده و امداد رسانی هنگام وقوع حادثه را به کمک امداد رسانان جمعیت هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی یاد گرفتند.

سید اصغر موسوی تبار، و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان در پایان مانور و در جمع دانش آموزان هنرستان شبانه روزی امام خامنه ای(مدظله العالی) گفت: اجرای مانور زلزله به منظور انتقال تجربیات و آگاه سازی دانش آموزان در مواقع پر خطر است.

ایشان افزودند: زلزله ای که اخیرا در استان به وقوع پیوست، موجب بروز خساراتی در استان شد که در کلات نیز شاهد آن بودیم و این موضوع ایجاب می کند که ما در مقابل این زلزله ها عکس العمل خوبی را نشان دهیم.

داریوش پایسته ، مدیر آموزش و پرورش کلات در گفتگو با خبرنگار پانا از خراسان رضوی گفت: برگزاری مانور بخشی از مأموریت های آموزشی ما در حوزه مدیریت بحران است که در محتوای آموزشی مقاطع اول و دوم تحصیلی نیز ذکر شده است. مانور امروز تجربه گردانی عملی محتوای تئوری است که در کتب درسی لحاظ شده است.

ایشان خاطر نشان کردند: یکی از اهداف آموزش های مدیریت بحران دانش آموزان هستند که می توانند این آموزش ها را بدون پرداخت هزینه های 9سنگین در جامعه نشر دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار